عصر خودرو

در گفتگوی اختصاصی با عضو جدید هیأت مدیره سازمان صورت گرفت؛

تحلیل عراقچی از تحولات جدید سازمان بورس و چشم انداز بازار سرمایه

عصر بازار- عضو جدید هیات مدیره سازمان بورس با قدردانی از تلاش تیم های مدیریتی گذشته سازمان بورس، اظهار امیدواری کرد حضور اعضای جدید هیأت مدیره سازمان به تقویت بیش از پیش جایگاه بازار سرمایه در کشور منجر شود.

تحلیل عراقچی از تحولات جدید سازمان بورس و چشم انداز بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصرمالی، سید احمدعراقچی در خصوص اعضای جدید هیات مدیره سازمان بورس با تاکید بر اینکه مدیریت قبلی این بازار زحمات زیادی کشیدند، گفت: خوشبختانه اعضای منتخب هیات مدیره سازمان بورس از بدنه بازار سرمایه هستند و این هماهنگی و یکدستی می تواند چشم انداز خوبی را ترسیم کند.

    وی با اشاره به اینکه در هر دوره با اقتضای آن زمان، مسولان وقت برای ارتقا و توسعه بازار سرمایه تلاش خودشان را کردند، گفت: در واقع مسئولیت های مدیریتی همانند دو امدادی است که هر فردی تا یک جایی انجام وظیفه و سپس کار را به فرد دیگری موکول می کند.

    عضو هیات مدیره سازمان بورس که تا پیس از این، علاوه بر سابقه فعالیت در حوزه های مختلف بازار سرمایه، به عنوان مشاور رئیس کل بانک مرکزی و دبیر شورای پول و اعتبار در بازار پول فعالیت داشته است تأکید کرد تلاش خواهد شد هماهنگی میان بازار پول و سرمایه در راستای تقویت نظام مالی کشور، بیش از گذشته افزایش یابد.

    وی در همین رابطه افزود: اخیرا اوراق رهنی مسکن در بازار سرمایه منتشر شد که این تجربه موفق می تواند نماد همکاری بازار پول و بازار سرمایه باشد و باید تلاش شود تا در همه حوزه های این دو بازار چنین همکاری های مشترکی در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور تکرار شود.

    عراقچی در پاسخ به سوال خبرنگار عصرمالی درباره راهکارهای نزدیک شدن بیشتر دو بازار پول و سرمایه با توجه به سابقه کاری ایشان در هر دو بازار، پاسخ داد: از جنبه بانک مرکزی مجموعه مدیریتی بانک مرکزی و شخص رییس کل بانک مرکزی معتقدند هماهنگی و همکاری بین این دو بازار باید توسعه بسیار بیشتری یابد.

    به گفته وی این اصل در بانک مرکزی و البته بازار سرمایه پذیرفته شده است که همچون همه بازارهای مالی در دنیا، تامین مالی های کوچک و کوتاه مدت در بازار پول و تامین مالی های بزرگ و بلند مدت در بازار سرمایه انجام شود.

    عضو هیات مدیره سازمان بورس با اشاره به اینکه عزم جدی در رسیدن به هدف فوق وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر بحث اصلاح نظام بانکی مطرح است که باید اجرایی شود د که در این صورت می توان نقش دو بازار پول و سرمایه را در نظام مالی تقویت کرد.

    وی در خاتمه تاکید کرد: وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس به این زبان مشترک رسیده اند که باید این دو بازار در نقش مکمل یکدیگر رفتار کنند و در تلاش برای آماده سازی زیرساخت های لازم هستند.

    برچسب ها