عصر خودرو

با عبور حجم معاملات از ۵۰ هزار تن؛

رکورد امسال معاملات پلیمری در بورس کالا شکسته شد

عصر بازار- تالار معاملات محصولات پتروشیمی بورس کالای ایران، طی هفته های اخیر شاهد حضور پر شمار خریداران و فروشندگان بوده است در این بین روز گذشته حجم معاملات مواد پلیمری به ۵۰ هزار و ۶۵۳ تن رسید تا رکورد امسال پلیمری ها در تالار نقره ای شکسته شود.

رکورد امسال معاملات پلیمری در بورس کالا شکسته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علاوه بر افزایش حجم عرضه ها در هفته جاری، شاهد بازار پر رونق برای محصولات پلیمری و صف خرید مصرف کنندگان در تالار معاملات هستیم. این در حالی است که از فروردین ماه تاکنون با این حجم معامله در تالارفرآورده های نفتی و پتروشیمی روبه رو نبودیم و این موضوع می تواند نویدبخش روزهای خوب برای بازار مصرف پتروشیمی ها باشد. همچنین برخی از کارشناسان اقتصادی، رشد حجم معاملات کالاهای مختلف همچون پتروشیمی و فرآورده های نفتی، صنعتی و معدنی و کشاورزی در بورس کالای ایران را از نشانه های بازگشت رونق اقتصادی و خروج از رکود قلمداد می کنند.
    در این بین به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، ورود مصرف کنندگان خرد به معاملات بورس کالای ایران و افزایش رغبت خرید از سوی این گروه از دلایل افزایش حجم معاملات محصولات پلیمری است.
    رسول علی محمدی، مدیرکالایی کارگزاری کالای خاورمیانه در این باره گفت: طی دو هفته اخیر قیمت پایه محصولات پتروشیمی متاثر از نرخ های جهانی روندی افزایشی داشته است.
    وی در ادامه افزود: همچنین حذف کدهای معاف از مالیات در بازار محصولات پلیمری توسط بورس کالای ایران سبب شده تا رونق بیشتری به بازار پتروشیمی ها تزریق شود.
    به این ترتیب شاهد افزایش رونق و همچنین امیدواری در بازار محصولات پتروشیمی در هفته های اخیر بودیم. از سوی دیگر معاملات برخی از محصولات نیز به دلیل قرار داشتن در فصل مصرف روندی افزایشی به خود گرفته است.
    به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی در حال حاضر اکثر مصرف کنندگان که از بورس کالای ایران خرید می کنند، کاملا راضی هستند.
    در کنار این موضوعات فروش سلف مجتمع های پتروشیمی نیز سبب شده تا بازار محصولاتی همچون پی وی سی به تعادل نسبی برسد و نگرانی خریداران در خصوص کاهش عرضه های این گروه کاهش یابد.
    با این حال اکثر فعالان این حوزه به آینده بازار پتروشیمی خوشبین هستند و احتمال می دهند بازار با افزایش حجم مصرف و صادرات محصولات پتروشیمی در ماههای آینده روبه رو باشد و پیش بینی می کنند معاملات بورس کالای ایران به همین منوال باقی بماند.

    برچسب ها