عصر خودرو

نفت اوپک به کمترین قیمت در ۲.۵ ماه گذشته معامله شد

عصر بازار- بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز چهارشنبه منتشر شد، هر بشکه سبد نفت این سازمان دیروز (سه شنبه) با ۱.۸ درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به قیمت ۴۰ دلار و ۶۲ سنت معامله شد که کمترین قیمت در بیش از دو ماه و نیم گذشته است.

نفت اوپک به کمترین قیمت در ۲.۵ ماه گذشته معامله شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت این سازمان دوشنبه گذشته 41 دلار و 35 سنت در هر بشکه بود.

    **قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا
    قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دیروز در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک با 0.5 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 42 دلار و 92 سنت رسید و کف قیمت سه ماهه را تجربه کرد.
    بنا به اعلام رویترز، نگرانی از تشدید اشباع بازار نفت موجب کاهش چشمگیر قیمت نفت خام آمریکا در معاملات دیروز شد.
    گروه تجاری انجمن نفت آمریکا دیروز اعلام کرد، هفته گذشته موجودی نفت خام این کشور 827 هزار بشکه کاهش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران این کاهش را 2.3 میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند. گزارش رسمی مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا در این زمینه امروز منتشر خواهد شد.
    با وجود کاهش قیمت نفت خام آمریکا و نفت خام اوپک، قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 0.3 درصد افزایش به 44 دلار و 87 سنت رسید.
    بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت دریای شمال و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا از ابتدای سال 2016 تاکنون به ترتیب 20.4 و 15.9 درصد افزایش داشته است.
    الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، اندونزی، ایران، عراق، کویت، لیبی، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، ونزوئلا و نیجریه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند.
    تقریبا 40 درصد نفت مورد نیاز بازار جهانی نفت را اوپک تامین می کند.

    برچسب ها