عصر خودرو

رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد؛

طرح راهبردی بازار سرمایه روی میز رییس جمهور

عصر بازار- هم اکنون یک طرح راهبردی بازار سرمایه به دست رییس جمهور داده شده که محوری شدن نقش بازار سرمایه در تأمین مالی از جمله موارد مطرح شده این سند راهبردی خواهد بود.

طرح راهبردی بازار سرمایه روی میز رییس جمهور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه اولیه رئیس سازمان بورس در حالی برگزار شد که به علت ناگهانی بودن تغییرات، وزیر اقتصاد به این مراسم نرسید و قرار است هفته بعد، تودیع و معارفه رسمی با حضور علی طیب نیا برگزار شود.

    دکتر محمد فطانت در این مراسم که با حضور محمد شرف شاهی و حسین قضاوی دو معاون وزیر برگزار شد، گفت: قوی ترین مهره برای اداره بازار سهام در این مقطع انتخاب شده است. بیش از 20 سال است که در اقتصاد کشور و در شرکت های با گردش 1 میلیارد دلار، کار کرده ام و همیشه در دوران بحران به سازمان ها وارد شدم. ابتدای حضور در سازمان بورس، نرخ سود بانکی 22 درصد بود و اکنون کاهش یافته است و من در رکودی ترین شرایط بازار سهام مدیر سازمان بورس بودم.

    فطانت ضمن قدردانی از همکاران و فعالان بازار سهام عنوان کرد: شاخص های بازار سهام در این مدت بهبود پیدا کرد، در اسفند ماه 1.7 میلیارد دلار برای بخش نفت تامین مالی شد و این اطمینان را دارم که سرمایه گذاری در بورس نسبت به بانک ها شرایط بهتری خواهد داشت و بانک محوری در کشور به پایان می رسد.

    تغییرات اساسی بورس تا دوسال دیگر

    در این مراسم همچنین قضاوی معاون وزیر اقتصاد گفت: دولت به بازار بدهی اهمیت ویژه ای می دهد و با بازار بدهی ثبات به پایه پولی بر می گردد. رشد بورس در همه ابعاد از زمان عبده تبریزی آغاز شده و دکتر شاپور محمدی باید بازار بدهی را بیشتر توسعه دهد.

    معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: اوضاع بورس تا دو سال دیگر کلا تغییر می کند و بورس تعیین کننده اقتصاد خواهد بود.

    قدردانی از زحمات فطانت

    در ادامه این مراسم دکتر شاپور محمدی رئیس جدید سازمان بورس ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران سابق خود، از زحمات دکتر محمد فطانت طی 20 ماه گذشته تشکر کرد.

    رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به روند تغییرات طی دو روز گذشته از همکاری صمیمانه و برادرانه رییس سابق سازمان تشکر کرد و گفت: این نشست نتیجه زحمات برادرانه دکتر فطانت است.

    وی با اشاره به زحمات دکتر فطانت در دوران تصدی با ذکر دو مورد از فعالیت های ایشان در این مدت گفت: کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها و بحث های مالیاتی از جمله مواردی است که دکتر فطانت برای آن زحمات زیادی کشیدند.

    دکتر محمدی با بیان اینکه رییس سازمان امور مالیاتی گفته بر سر عهد خود با دکتر فطانت هستیم، گفت: هم اکنون یک طرح راهبردی بازار سرمایه به دست رییس جمهور داده شده که محوری شدن نقش بازار سرمایه در تأمین مالی از جمله موارد مطرح شده این سند راهبردی خواهد بود.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: جایگاه بازار سرمایه به عنوان یک نهاد تنزیل گر در سطح کلان اقتصادی جای خود را پیدا  کرده است.

    دکتر محمدی ادامه داد: دولت سال گذشته 10 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر کرده است این تحول، تحول بسیار بزرگی است.

    سخنگوی جدید سازمان بورس با اشاره به اهمیت حجم نقدینگی گفت: ما نمی توانیم نرخ ذخیره قانونی را تغییر داده و عملیات بازار باز نیز نمی تواند تغییر کلی داشته باشد.

    وی افزود: دکتر فطانت و سایر مسوولان سازمان بورس سال گذشته مردانه بابت انتشار صکوک دولتی تلاش کردند که بابت این امر باید به آنها نوبل مالی داده شود این در حالیست که علاوه بر صکوک دولتی، برای ابزارهای دیگری مانند اختیارات خرید، فروش استقراضی و... زحمات زیادی کشیده شد.

    دکتر محمدی با اشاره به اینکه تخلفات بازار سرمایه بسیار کمتر از تخلفات بازار پول است، تصریح کرد: بازار سرمایه به خوبی روند خود را پیش می برد و امیدواریم این حرکت با شتاب بیشتری پیش رود.

    همچنین سید احمد عراقچی عضو جدید هیات مدیره سازمان بورس در این مراسم گفت: تمام تلاش خود را برای رونق بازار سهام در پیش خواهیم گرفت.

    حسن امیری دیگر عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: بدون وقفه برای رشد و توسعه بورس تلاش خواهیم کرد و دکتر محمد فطانت برای بازار زحمت زیادی کشید.

    حسن قالیباف مدیرعامل شرکت بورس نیز در این مراسم گفت: دکتر فطانت فعال، اثر بخش و کارآمد است و علی رغم مدیریت کوتاه شاهد توسعه بازار سهام بودیم.

    در پایان سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی از رئیس سابق سازمان بورس تمجید کرد و گفت: دکتر فطانت به همه حسن اعتماد داشت و این ویژگی منحصر به فردی بود.

    برچسب ها