عصر خودرو

تقاضای فروش افزایش یافت

نوسان در اوراق تسهیلات مسکن

عصر بازار: قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته جاری روند نزولی در پیش گرفت و تا سطح ۷۰ هزار تومان افت کرد.

نوسان در اوراق تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن یا همان تسه که مدتی است روند با ثباتی به خود گرفته و در محدوده 72 تا 74 هزار تومان در حال حرکت است، در هفته گذشته با نوسان مواجه شد و بعد از تجربه رشد در ابتدای هفته با نزول در انتهای هفته به کار خود پایان داد.

    افت قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی اتفاق می‌افتد که این اوراق از ابتدای سال تاکنون با تغییرات چندانی مواجه نشده و به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن از تقاضای زیادی برخوردار نیست.

    در این میان بررسی وضعیت اوراق "تسه" در فرابورس نشان می‌دهد که قیمت اوراق تیر ماه از محدوده 73 هزار تومان به 72 هزار تومان رسیده و اوراق اردیبهشت نیز در مرز 73 هزار تومان باقی مانده است؛ اما به جز این دو اوراق، اوراق سال گذشته افت بیشتری مشاهده کرده است به طوری که تسه اسفند و دی ماه در عدد 72 هزار تومان قرار گرفته و تسه آبان نیز از 73 هزار تومان به محدوده 71 هزار تومان رسیده است.در این میان تسه مهر و شهریور نیز از وضعیت مشابهی برخوردار شدند و در محدوده 71 هزار تومان قرار گرفتند.

    در این میان تسه اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه از افت بیشتری نسبت به سایر اوراق برخوردار شد و به دلیل نزدیک شدن به زمان انقضا در قیمت های 70 هزار تومان معامله شد.

    آغاز روند نزولی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته گذشته موجب شد تا این اوراق با افزایش تقاضای فروش مواجه شود و میل دارندگان این اوراق به فروش افزایش یابد.

    بر اساس این گزارش، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات خریداری شود.

    برچسب ها