عصر خودرو

دکتر محمد فطانت:

در رکودی ترین شرایط به بازار سرمایه آمدم

عصر بازار- صبح امروز مراسم تودیع و معارفه اولیه رئیس سازمان بورس در حالی برگزار شد که به علت ناگهانی بودن تغییرات، وزیر اقتصاد به این مراسم نرسید و قرار است هفته بعد، تودیع و معارفه رسمی با حضور علی طیب نیا برگزار شود.

در رکودی ترین شرایط به بازار سرمایه آمدم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دکتر محمد فطانت در این مراسم که با حضور محمد شرف شاهی و حسین قضاوی دو معاون وزیر برگزار شد، گفت: قوی ترین مهره برای اداره بازار سهام در این مقطع انتخاب شده است. بیش از 20 سال است که در اقتصاد کشور و در شرکت های با گردش 1 میلیارد دلار، کار کرده ام و همیشه در دوران بحران به سازمان ها وارد شدم. ابتدای حضور در سازمان بورس، نرخ سود بانکی 22 درصد بود و اکنون کاهش یافته است و من در رکودی ترین شرایط بازار سهام مدیر سازمان بورس بودم.

    دکتر فطانت ضمن قدردانی از همکاران و فعالان بازار سهام عنوان کرد: شاخص های بازار سهام در این مدت بهبود پیدا کرد، در اسفند ماه 1.7 میلیارد دلار برای بخش نفت تامین مالی شد و این اطمینان را دارم که سرمایه گذاری در بورس نسبت به بانک ها شرایط بهتری خواهد داشت و بانک محوری در کشور به پایان می رسد.

    دکتر فطانت خبر از برگزاری مراسم تودیع و معارفه رسمی با حضور وزیر اقتصاد داد و گفت: تودیع و معارفه رسمی هفته بعد با حضور وزیر اقتصاد برگزار می شود.

    در این مراسم همچنین قضاوی معاون وزیر اقتصاد گفت: دولت به بازار بدهی اهمیت ویژه ای می دهد و با بازار بدهی ثبات به پایه پولی بر می گردد. رشد بورس در همه ابعاد از زمان عبده تبریزی آغاز شده و دکتر شاپور محمدی باید بازار بدهی را بیشتر توسعه دهد.

    معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: اوضاع بورس تا دو سال دیگر کلا تغییر می کند و بورس تعیین کننده اقتصاد خواهد بود.

    در ادامه این مراسم دکتر شاپور محمدی رئیس جدید سازمان بورس ضمن تشکر از اقدامات دکتر محمد فطانت در طول دوره ریاستش گفت: تعیین تکلیف قیمت خوراک و بحث معافیت مالیاتی دو کار عمده  در 20 ماه گذشته بود و برای بورس سند راهبردی تهیه شده که این سند تقدیم رییس جمهور شده است. همچنین در سال گدشته 10 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شد.

    وی ادامه داد: رییس سازمان امور مالیاتی تضمین کرده است مشکل مالیاتی حال حاضر بازار حل شود و در این زمینه مساعدت شود و امیدوارم روزهای پر رونقی را در پیش داشته باشیم.

    سید احمد عراقچی عضو جدید هیات مدیره سازمان بورس در این مراسم گفت: تمام تلاش خود را برای رونق بازار سهام در پیش خواهیم گرفت.

    حسن امیری دیگر عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: بدون وقفه برای رشد و توسعه بورس تلاش خواهیم کرد و دکتر محمد فطانت برای بازار زحمت زیادی کشید.

    حسن قالیباف مدیرعامل شرکت بورس نیز در این مراسم گفت: دکتر فطانت فعال، اثر بخش و کارآمد است و علی رغم مدیریت کوتاه وی شاهد توسعه بازار سهام بودیم.

    در پایان سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی از رئیس سابق سازمان بورس تمجید کرد و گفت: دکتر فطانت به همه حسن اعتماد داشت و این ویژگی منحصر به فردی بود.

    برچسب ها