عصر خودرو

بازگشت روند نزولی به بازار نفت;

احتمال تجربه دوباره بحران نفتی ۲۰۱۵

عصر بازار- قیمت نفت خام در روز گذشته به کمترین میزان خود در سه ماه اخیر رسید و این موضوع نگرانی های زیادی را با خود همراه داشت.

احتمال تجربه دوباره بحران نفتی ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، در زمانی نه چندان دور، قیمت نفت روندی صعودی را در پیش گرفته بود و احتمال وارد شدن به کانال 60 دلاری داشت، اما به ناگهان ایستگاه بعدی قیمت نفت کانال 40 دلاری شد.

     قیمت نفت خام به کمترین میزان خود در سه ماه اخیر و بشکه ای 42.36 دلار رسید. این رقم به این معناست که قیمت نفت از ماه جولای 12 درصد کاهش داشته است. اما دلیل این کاهش قیمت نفت چه بوده است؟

    بسیاری از تحلیلگران برای صعود دوباره قیمت نفت در چند ماه گذشته هیجان زده شده بودند. اما به نظر می رسد جهان همچنان نفت مازاد دارد و به همین دلیل، نفت خام آمریکا در کمترین سطح قیمتی از ماه آوریل تا‌کنون قرار گرفته است.

    در حال حاضر فروش نفت خام کمتر شده، اما به دلیل فصل رانندگی و مسافرت ها با خودرو، بنزین در بازار خرید و فروش بیشتری داشته و این موضوع موجب کاهش دوباره قیمت نفت شده است. برخی دیگر معتقدند که عوامل دیگری مانن تقویت ارزش دلار، نگرانی از افزایش تولید نفت، رشد ذخایر سوخت و کاهش تقاضای پالایشگاه‌ ها موجب کاهش قیمت نفت شده است. َ

    افزایش دوباره قیمت نفت به کانال 50 دلار باعث می شود که شرکت های نفتی آمریکا، نفت بیشتری استخراج کنند. به طور مثال، هم اکنون بدون توجه به مازاد نفت در جهان، 7 دکل دیگر در آمریکا اضافه شده است.

    به نظر می رسد با افزایش عرضه نفت، همان بحرانی که در سال 2015 رخ داده بود، دوباره پیش آید. کارشناسان بر این باورند که کاهش قیمت نفت سریع از بین نمی رود و چند باری به بازار باز می گردد و بازار افت شدیدی را تجربه می کند تا بتواند دوباره روندی عادی و صعودی را طی کند.

    برچسب ها