عصر خودرو

با حضور معاون رئیس جمهور;

قرارداد فروش گاز همراه نفت ۵ میدان نفتی امضا شد

عصر بازار- ۲ قرارداد فروش گازهای مشعل میادین مارون ۳ و ۶ منصوری، کرنج و پارسی میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سرمایه گذاران داخلی امضا شد.

قرارداد فروش گاز همراه نفت ۵ میدان نفتی امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، 2 قرارداد فروش گازهای مشعل میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سرمایه‌گذاران داخلی امضا شد.

    در قالب این 2 قرارداد، مقدار 42 میلیون فوت مکعب در روز از گازهای همراه نفت واحدهای بهره برداری مارون3، مارون6، منصوری و کرنج و پارسی جهت تولید برق در اختیار 2 شرکت خصوصی هیربد نیرو و تجهیزات گاز تامکار گذاشته می شود.

    شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در راستای سیاست های شرکت ملی نفت ایران حدود ٢٢٧ میلیون فوت مکعب در روز گازهای همراه نفت از ٣٤ واحد بهره‌برداری خود را در یک دوره پنج ساله آماده واگذای کرده است.

    این گزارش حاکی است، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: قرارداد فروش گازهای مشعل گام مهمی در جهت تحقق مسئولیت‌ها و تعهد دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، آلودگی هوا و مصرف انرژی است.

    وی ادامه داد: جمع آوری گازهای همراه نفت یک اقدام اقتصادی و زیست محیطی است که در راستای تعهدات بین المللی دولت انجام می شود.

    وی با بیان این که دولت مراحل الحاق رسمی ایران به موافقتنامه تغییرات اقلیمی پاریس را آغاز کرده است، گفت: امضای قرارداد فروش گازهای مشعل به بخش خصوصی یک گام اجرایی برای تحقق اهداف توافق‌نامه پاریس است.

    معاون رئیس جمهوری با بیان این که  گازهای همراه سالها در این کشور به نوعی سبب هدر رفت و آسیب های جدی اجتماعی از لحاظ آلودگی هوا شده است، گفت: ورود بخش خصوصی و ورود جدی دولت در این زمینه نشانه خوبی است که امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

    وی گفت: هم اکنون با توجه به روند جهانی تلاش ها برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای، تلاش بر این است تا اجازه داده نشود که دمای کره زمین تا سال 2100 نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن تا سقف حداکثر ٢ درجه سانتیگراد افزایش یابد .

    ابتکار با بیان این که در شرایط کنونی متاسفانه میزان دی اکسید کربن در اتمسفر از 400 پی پی ام گذشته که آستانه بسیار نگران کننده‌ای است، ادامه داد: براین اساس همه تلاشها و اقدامهای کشورهای مختلف، اکنون به این سمت رفته تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم .

    معاون رئیس جمهوری با تاکید بر این که دولت یازدهم مصمم است تا در مسیر کاهش گازهای گلخانه ای گام بردارد، افزود: پس از توافق پاریس ایران نقش مهمی در این توافق بین المللی دارد، به نحوی که چهار درصد بدون شرط تعهد کاهش گاز گلخانه ای داریم و هشت درصد مشروط به رفع کامل تحریم هاست .

    وی اظهار داشت: هفته گذشته موافقت‌نامه پاریس در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید و دولت مراحل الحاق رسمی ایران به این موافقت‌نامه را آغاز کرده است .

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به این که سال گذشته سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: در آن ابلاغیه به این مسئله تاکید شده که ما باید بتوانیم بسیاری از فرایندها را اصلاح کنیم. جمع آوری گازهای مشعل و گازهای همراه نفت از موضوع هایی بوده است که در این سیاستها و برنامه های اجرایی مرتبط با آن از جمله برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه جدی بوده است .

    ابتکار تصریح کرد: اگر بتوانیم با سرمایه گذاری و همکاری بخش خصوصی هم افزایی خوبی برای تحقق این اهداف داشته باشیم، بهبود کیفیت هوا شهرهای استان خوزستان و به همین نسبت شاخصهای کیفیت زندگی برای شهروندان این استان ارتقا خواهد یافت.

    برچسب ها