عصر خودرو

شفاف سازی "غبهنوش" درارتباط با تعدیلات صورت های مالی سال ۹۴

عصر بازار- شرکت بهنوش ایران دلایل با اهمیت تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم منتهی به پایان اسفند سال مالی ۹۴ را شرح داد.

شفاف سازی "غبهنوش" درارتباط با تعدیلات صورت های مالی سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، کاهش فروش واقعی حسابرسی نشده نسبت به فروش پیش بینی شده به مبلغ 131 میلیارد ریال عمدتا ناشی از کاهش فروش آبمیوه از 156 میلیون بطر به 330 سی سی پیش بینی شده به 134 میلیون بطر فروش رفته و تاثیر آن به سود قبل از مالیات برای سال مالی مورد گزارش با لحاظ نمودن تمهیدات تشویقی شرکت از قبیل اجرای اشانتیون و تخفیفات ویژه به دلیل شرایط اقتصادی و رکود بازار و تاثیر آن بر اقتصاد خانواده و کاهش قدرت خرید مشتریان می باشد.
     
    افزایش نسبت قیمت تمام شده به فروش خالص از 70.98 درصد پیش بینی شده به 72.17 درصد واقعی حسابرسی نشده جمعا به مبلغ 42 میلیارد ریال عمدتا ناشی از افزایش نرخ برخی مواد اولیه وارداتی و داخلی به دلیل شرایط حاکم بر روابط اقتصادی و تجاری و همچنین افزایش سطح عمومی هزینه ها و خرید خدمات می باشد.
    افزایش هزینه های فروش، اداری و عمومی به مبلغ 21 میلیارد ریال نیز ناشی از افزایش سطح عمومی هزینه ها و خرید خدمات می باشد.
    افزایش سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی در ارتباط با عدم اعمال طبقه بندی حسابها در سر فصل هزینه های غیر عملیاتی و عملیاتی می باشد.
     
    براساس این گزارش ، همچنین شرکت در گزارش بعدی تعدیل صورت های مالی حسابرسی شده سال 94 نسبت به آخرین پیش بینی منتشره را  به شرح زیر شفاف سازی کرد:
     
    افزایش هزینه مالی به مبلغ 33,208 میلیون ریال ناشی از به بهره برداری رسیدن برخی از پروه های شرکت پیش از تاریخ پیش بینی در سه ماهه چهارم سال 94 بوده که طبق استاندارد حسابداری، ثبت آن به حساب پروژه های در جریان تکمیل میسر نگردیده، لذا در سر فصل هزینه مالی ثبت شده است.
     
    کاهش خالص سایر درآمدهای غیرعملیاتی به مبلغ 38,871 میلیون ریال عمدتا در ارتباط با عدم تحقق فروش دارایی های ثابت.
     
    قابل ذکر است در اواخر سال مالی 94 یک قطعه زمین به مبلغ 45,000 میلیون ریال به فروش رسید،لیکن به دلیل عدم انتقال قطعی سند مالکیت زمین مذکور به نام خریدار، ثبت سود حاصل از فروش زمین مذکور مورد پذیرش سازمان حسابرسی قرار نگرفته و این مبلغ از حساب های سال 94 برگشت ده است. لذا پس از تحقق کلیه شرایط فروش در سال 1395، سود حاصل از فروش زمین مذکوردرحساب ها ثبت و صورت سود و زیان پیش بینی شده سال 1395 از این بابت تعدیل خواهد شد.
    برچسب ها