عصر خودرو

بانک جهانی قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ را ۴۳ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد

عصر بازار- بانک جهانی در تازه ترین گزارش چشم انداز بازارهای کالای این بانک که روز چهارشنبه منتشر شد، میانگین قیمت جهانی نفت در سال ۲۰۱۶ را ۴۳ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

بانک جهانی قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ را ۴۳ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بانک جهانی، پیش تر قیمت نفت خام در سال 2016 را 41 دلار در هر بشکه پیش بینی کرده بود که به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا در سه ماهه دوم سال میلادی جاری، این پیش بینی را اصلاح کرد.
    قیمت های نفت در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به دلیل اختلال های ایجاد شده در عرضه نفت به ویژه در حادثه آتش سوزی کانادا و آسیب دیدن زیرساخت های نفتی در نیجریه به دست شورشیان، 37 درصد بالا رفت.
    بانک جهانی در گزارش جدید چشم انداز بازارهای کالا، کاهش تقاضا و برطرف شدن اختلال های اخیر عرضه نفت را نیز در نظر گرفته است.
    «جان بافس» اقتصاددان ارشد و نویسنده گزارش چشم انداز بازارهای کالای بانک جهانی می گوید، انتظار می رود در نیمه دوم سال 2016 قیمت های نفت کمی بالاتر رود، زیرا مازاد عرضه در بازارها کمتر می شود.
    وی افزود: با این حال، نفت ذخیره سازی شده در انبارها همچنان زیاد است و مدتی طول می کشد تا همه آن به مصرف برسد.
    اما با وجود افزایش قیمت نفت و برخی کالاهای دیگر در سه ماهه دوم سال 2016، بانک جهانی پیش بینی می کند شاخص قیمت اغلب کالاهایی که توسط این بانک رصد می شوند، امسال کاهش یابد.
    عامل این امر، افزایش عرضه این کالاها است، لیکن در مورد کالاهای صنعتی (که انرژی، فلزات و مواد خام کشاورزی از جمله آنها هستند)، رشد ضعیف بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز از عوامل موثر بوده است.
    با این وجود، بنا به پیش بینی بانک جهانی، در بیشتر موارد این کاهش شاخص کمتر از چیزی است که این بانک در گزارش چشم انداز بازارهای کالای خود در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) پیش بینی کرده بود.

    برچسب ها