عصر خودرو

بازگشت آرام ۴ مجتمع پتروشیمی به مدار بهره‌برداری

عصر بازار- با اتمام عملیات بازسازی بخش آسیب دیده خط لوله اتیلن غرب، از صبح امروز تزریق اتیلن به این خط سراسری انتقال اتیلن آغاز شد و با رساندن خوراک به واحدهای پتروشیمی در مسیر این خط، ۴ مجتمع تعطیل شده آرام آرام به مدار بهره برداری باز می گردد.

بازگشت آرام ۴ مجتمع پتروشیمی به مدار بهره‌برداری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عصر روز جمعه یکم مردادماه در ساعت 16 و 35 دقیقه در کنار روستای پران پرویز پلدختر استان لرستان، صدای انفجار و زبانه کشیدن آتش، از بروز حادثه جدیدی خبر داد.

    این حادثه که به‌علت ریزش کوه بر روی بخشی از خط لوله انتقال اتیلن که با نام خط لوله اتیلن غرب شناخته می‌شود رخ داده بود منجر به سوختن حدوداً 3 ساعته خوراک اتیلن شد.

    مسئولان محلی با هماهنگی با مسئولان صنعت پتروشیمی با اقدام به بستن شیرهای اطمینان در مسیر خط لوله، از ادامه حرکت اتیلن در این خط لوله انتقال خوراک جلوگیری کردند و پس از سوختن اتیلن موجود در خط، موفق به مهار آتش‌سوزی شدند.

    با بروز این حادثه، کار رساندن خوراک به 4 مجتمع پتروشیمی لرستان، کرمانشاه، مهاباد و ایلام دچار اختلال شد و تولید در این 4 مجتمع پتروشیمی متوقف شد. در حالی که «مرضیه شاهدایی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی جمعه شب اعلام کرده بود "با مهار کامل آتش در مسیر خط لوله اتیلن غرب، خوراک مجتمع های واقع در مسیر این خط از اواخر وقت فردا (شنبه دوم مردادماه) پس از تعمیر و راه اندازی، به طور کامل تامین خواهد شد." اما این 4 مجتمع قریب به 5 روز از تأمین خوراک از طریق خط لوله اتیلن غرب و تولید محصول محروم شدند.

    پیگیری خبرنگار تسنیم از محل وقوع حادثه حاکی از این است که ظرف روزهای گذشته مجدداً کوه دچار لغزش و ریزش شده و حجم انبوهی خاک و سنگ در محلی که قرار بود خط لوله آسیب دیده تعمیر و جایگزین شود سقوط کرد؛ که این مسئله کار تعمیر و بازسازی خط لوله اتیلن غرب را به تأخیر انداخت.

    با اتمام عملیات بازسازی بخش آسیب دیده خط لوله اتیلن غرب، از صبح امروز تزریق اتیلن به این خط سراسری انتقال اتیلن آغاز شد و با رساندن خوراک به واحدهای پتروشیمی در مسیر این خط، 4 مجتمع تعطیل شده در طی روزهای اخیر، آرام آرام به مدار بهره برداری باز می گردند و امروز تولید خود را از سر خواهند گرفت.

    «علی محمد بساق زاده» مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این خصوص گفت: "عملیات تعمیر و بازسازی بخش آسیب دیده خط لوله اتیلن غرب بطور کامل پایان یافت و تزریق اتیلن به خط  آغاز شده است. تمام اقدام های  ایمنی و تست خط لوله با نظارت های انجام شده مورد تائید قرار گرفت و اکنون خوراک مجتمع های پتروشیمی غرب کشور در حال ارسال است و به تدریج و طی  ساعت های آتی بر حجم اتیلن ارسالی افزوده خواهد شد."

    برچسب ها