عصر خودرو

وزیر نفت هند:

ایران پنج میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد

عصر بازار- - وزیر نفت وگاز طبیعی هند گفت:ایران از ماه آوریل تا ژوئن (فروردین – تیر) پنج میلیون تن نفت خام به این کشور صادر کرده است .

ایران پنج میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،' دارمندراپرادهان ' روز سه شنبه در پارلمان هند با بیان اینکه با لغو تحریم ها ،ایران به سرعت صادرات نفت به هند را افزایش داد افزود:هم اکنون ایران چهارمین تامین کننده نفت خام هند محسوب می شود.
    وی افزود:درسه ماهه دوم سال جاری میلادی ،عراق با 11 میلیون ،عربستان با 10 میلیون و ونزوئلا با 5.2 میلیون تن به ترتیب رتبه اول تا سوم تامین کنندگان نفت هند را به خود اختصاص دادند.
    حجم واردات نفت خام هند از ایران در ماه مارس (اسفند- اردیبهشت) به 505 هزار بشکه در روز رسید که در همسنجی با ماه پیش از آن حدود 290 هزار بشکه در روز بیشتر شد.
    بخشی از افزایش میزان صادرات نفت ایران به هند به بالا رفتن خرید شرکت اسار (Essar Oil) مرتبط است که رشد 50 درصدی را نشان می دهد.
    براساس گزارش های منتشر شده ،واردات نفت خام شرکت اسار هند از ایران در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) سال جاری میلادی حدود 50 درصد نسبت به پارسال افزایش یافت.
    منابع بازرگانی و کشتیرانی اعلام کردند در ماه مه سال 2016 میلادی، واردات نفت خام شرکت اسار از ایران از 49.7 درصد رشد ماهانه برخوردار بود.
    اسار که بزرگترین واردکننده هندی نفت ایران است، در ماه گذشته میلادی روزانه ١٨٧ هزار و 300 بشکه نفت از ایران وارد کرد که 4.6 درصد نسبت به ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) سال جاری میلادی بیشتر بود.
    در پنج ماه نخست 2016، میانگین واردات نفت خام اسار از ایران به ١٤٩ هزار و 500 بشکه در روز می رسید؛ در حالی که در مدت مشابه در سال 2015 میلادی، این رقم ٧٦ هزار بشکه در روز بود.
    در پنج ماه نخست 2016، ایران ٤١ درصد از مجموع واردات نفت خام اسار را به خود اختصاص داده بود، در حالی که این رقم در سال 2015 میلادی به ٢٣ درصد می رسید.
    شرکتهای 'اسار' و پالایش و پتروشیمی' مانگلور' به ترتیب رتبه های اول و دوم واردات نفت از ایران رابه خود اختصاص داده اند.
    همچنین در ماه مارس سال جاری میلادی شرکت «ریلاینس» هند پس از ٦ سال وقفه، با خرید یک محموله از میعانات نفتی میدان فروزان خرید نفت از ایران را از سر گرفت.

    برچسب ها