عصر خودرو

در تیرماه صورت گرفت؛

صدور ۱۴ کد معاملاتی برای حضور خارجی ها در بورس

عصر بازار- مدیر امور عملیات سهامداران شرکت سپرده گذاری مرکزی(سمات) از صدور ۱۴ کد سهامدار خارجی در تیرماه امسال خبر داد.

صدور ۱۴ کد معاملاتی برای حضور خارجی ها در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، فریبا اخوان با بیان این مطلب افزود: 6 سهامدار حقیقی از کشورهای سوییس، کره جنوبی، بحرین، امارات و افغانستان (2 نفر) با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی فعالیت خود را در تیرماه امسال در بازار سرمایه ایران دریافت کردند.

    مدیر امور عملیات سهامداران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اظهار داشت: همچنین 8 سرمایه گذار حقوقی خارجی در ماه گذشته کد سهامداری خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی کسب کرد تا تعداد سرمایه گذاران حقوقی خارجی فعال در بازار سرمایه ایران به عدد 90 برسد.

    گفتنی است؛ نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 650 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

    همچنین در حال حاضر سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، ازبکستان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی و افغانستان فعال هستند که در این فهرست نام 34 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

    برچسب ها