عصر خودرو

کارشناس مطالعات راهبردی انرژی:

افزایش دکل های نفتی آمریکا نمودار قیمت نفت را کاهشی کرد

عصر بازار- کارشناس ارشد مطالعات راهبردی انرژی با اشاره به روند کاهشی قیمت سبد نفتی اوپک در سه هفته نخست ماه ژوئن ۲۰۱۶ (تیر و مرداد) گفت: قیمت نفت خام برنت نیز در دوره مورد بررسی سه دلار کاهش یافت.

افزایش دکل های نفتی آمریکا نمودار قیمت نفت را کاهشی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهدی یوسفی در شصت و دومین نشست تخصصی تحولات بازارهای نفت و گاز جهان در موسسه مطالعات بین المللی انرژی گفت: با توجه به تحولات بازارهای نفت و گاز جهان، قیمت سبد نفتی اوپک از 45 دلار برای هر بشکه در یکم ژوئن 2016 (18خردادماه) به 42 دلار برای هر بشکه در ٢١ ژوئن رسید.
    وی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده، قیمت نفت خام برنت از 47.69 دلار برای هر بشکه به 44.08 دلار رسید و در این مدت قیمت نفت خام شاخص آمریکا( دبلیو تی آی) از 48.99 دلار برای هر بشکه به43.46 دلار رسید.
    یوسفی 19 عامل اثرگذار در نوسان ها و کاهش قیمت نفت در ماه ژوئیه 2016 را افزایش شمار دکل‏های نفتی حفاری آمریکا، کاهش خالص وضعی خرید بورس بازان در بازار بورس نیویورک (نایمکس)، تقویت ارزش دلار، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش تولید نفت خام اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن عنوان کرد.
    این کارشناس نفتی، افزایش سطح ذخیره سازی های فرآورده های نفتی در اروپا، کند شدن رشد تقاضای نفت در آسیا، افزایش تولید نفت‏ خام و میعانات گازی روسیه، کاهش ١,٨ درصدی صادرات آلمان در ماه مه و افزایش هفتگی تولید نفت ‏خام آمریکا را از دیگر عوامل تاثیرگذار برکاهش قیمت نفت در سه هفته نخست ماه ژوئن عنوان کرد.
    یوسفی گفت: کاهش ذخیره‏ سازی های نفت‏ خام در آمریکا، حمله به تاسیسات نفتی نیجریه، انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا، کاهش تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک در ماه ژوئن، رشد اقتصاد چین، کودتای نظامیان در ترکیه، واردات نفت هند و اعتصاب ها در صنعت نفت نروژ را از عوامل تقویت کننده قیمت نفت در بازه زمانی یاد شده دانست.

    برچسب ها