عصر خودرو

دیروز در بورس کالا رقم خورد؛

افزایش ۱۱۱درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۸هزار و ۸۰۳ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۹۲۲ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۱۱۱ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۴ هزار ۱۷۰ قرارداد رسیده بود.

افزایش ۱۱۱درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز دوشنبه هم مسیر با افت متغیرهای تاثیر گذار بر روند قیمت سکه همچون بهای جهانی اونس و دلار، قیمت سکه در بازار نقدی و آتی سکه بورس کالای ایران با کاهش رو به رو شد.

    براساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته، هر پنج سررسید آتی سکه با کاهش قیمت معاملات خود را به پایان رساند، به طوری که سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 94 هزار تومان معامله شد و افت 0/15درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل آبان ماه نیز با کاهش 0/15 درصدی به قیمت یک میلیون و104هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل دی با قیمت یک میلیون و115 هزار تومان معامله شد و با افت 0/25 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل اسفند نیز با 0/18 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 127 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آتی با نرخ یک میلیون و 146 هزار تومان معامله شد و افت 0/28 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین در بازار آزاد، قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب 2000 و 1400 تومان کاهش یافته است به طوریکه با نرخ یک میلیون و 83 هزار تومان و یک میلیون و 84 هزار و 300 تومان به فروش رسیدند.

    هرگرم طلای 18 عیار نیز، 110 هزار و 450 تومان قیمت خورد که نسبت به یکشنبه گذشته، 277 تومان کاهش داشت.

    ربع‌سکه نیز با یک هزار تومان افزایش قیمت با بهای 280 هزار تومان به فروش رسید.

    برچسب ها