عصر خودرو

علت کاهش قیمت اخیر مس

عصر بازار: علت کاهش قیمت کمتر مس در مقابل بقیه فلزات پایه به دلیل مصارف مختلف مس در بازار است.

علت کاهش قیمت اخیر مس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی‌ها در میان فلزات پایه نشان می‌دهد که فلز مس در دو هفته اخیر روند نزولی داشته و با کاهش قیمت مواجه شده است و این کاهش قیمت بازار جهانی در بازار ایران هم نیز اثرگذار بوده است.

    در همین راستا حسن حسین‌قلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی در مورد کاهش قیمت مس گفت: قیمت مس در دو هفته اخیر روند رو به نزولی را داشته و با کاهش قیمت مواجه شده است و قیمت مس در مرز 5100 دلار است.

    او افزود: مس در میان فلزات پایه کمترین درصد کاهش قیمت را نیز داشته و این دلیل را به خاطر تفاوت مصارف در بازار دانست. علت کاهش قیمت مس در روزهای گذشته کاهش قیمت جهانی و پایین آمدن رشد اقتصادی چین بوده است.

    حسین‌قلی خاطر نشان کرد: کاهش قیمت جهانی مس در بازار ایران هم تاثیرگذار است و مس در بازار ایران کاهش پیدا کرده است. قیمت مس در حال حاضر به کف قیمت خود رسیده است و به نظر من قیمت مس از این پایین‌تر نخواهد آمد.

    او تصریح کرد: پیش‌بینی من برای قیمت مس اینکه است که در چند هفته بعد تغییر قیمت نداشته اما در دو سه ماه آینده شاهد افزایش قیمت فلزات پایه و مس نیز خواهیم بود.

    برچسب ها