عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر:

بازار شکر به زودی متعادل می‌شود

تاخیر در تحویل شکر از سوی "توسعه نیشکر" نیست

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر گفت: این شرکت هیچ مشکلی در زمینه تحویل محموله های شکر ندارد و درست همان روزی که تعهد کرده است، شکرهای فروخته شده در بورس کالا را به خریداران تحویل می دهد.

بازار شکر به زودی متعادل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، این روزها معاملات شکر به صورت پرحجم و با روندی شفاف در بورس کالای ایران انجام می شود و تنها مشکل فعلی، تاخیر در تحویل شکرهای فروخته شده می باشد که گلایه خریداران را به همراه داشته است.

    بر این اساس مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر به عنوان یکی از دو عرضه کننده اصلی شکر در بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم در خصوص تاخیر در تحویل شکر گفت: این شرکت هیچ مشکلی در زمینه تحویل ندارد به طوری که شرکت بازرگانی توسعه نیشکر، درست همان روزی که تعهد کرده است، شکرهای فروخته شده در بورس کالا را به خریداران تحویل می دهد.
    علیرضا حمیدی در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف، چرا شکرهای فروخته شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی با تاخیر در تحویل همراه است تصریح کرد: ظاهرا شرکت بازرگانی دولتی در صدور حواله و تحویل شکر با مشکلاتی روبه رو است که امیدواریم هر چه زودتر این موارد حل می شود.
    وی در خصوص موانع سر راه تحویل سر موعد شکر از سوی بازرگانی دولتی گفت: به نظر می رسد مشکل اصلی بازرگانی دولتی، نداشتن ظرفیت توان تحویل محموله های فروخته شده است. همچنین شاید یکی از مشکلات نیز به ساختار و روند های دولتی برای صدور حواله برگردد؛ برای مثال امروز شرکت بازرگانی توسعه نیشکر به صورت دو شیفت و از ساعت 6 صبح تا 8 شب حواله شکر صادر می کند اما در بازرگانی دولتی احتمالا صدور حواله تا ساعت 16 انجام می شود.

    *کاهش التهاب بازار با اعلام قیمت جدید شکر

    حمیدی با بیان اینکه بورس همکاری لازم را برای شفافیت بازار و رسیدن شکرها به مصرف کننده واقعی داشته است، اظهار داشت: هم اکنون اختلاف قیمت شکری که در بورس کالا فروخته می شود با بازار آزاد، زیاد است به طوری که شاهد فروش شکر با قیمت مصوب 2300 در بورس هستیم و در بازار آزاد شکر حدود 2900 تومان معامله می شود.
    این مقام مسئول افزود: به این ترتیب این اختلاف قیمت هر چقدر کمتر شود، حاشیه و التهاب بازار نیز فروکش می کند که در همین راستا دولت به زودی قیمت جدید شکر را اعلام می کند.
    وی با بیان اینکه شکر در کشور موجود هست و جای نگرانی برای تامین شکر نیست گفت: علاوه بر وجود شکر در انبارها، هم اکنون شکر وارداتی به بندر امام رسیده و به زودی شاهد آرامش و تعادل بازار شکر خواهیم بود.

    *شفافیت بازار با سیاست جدید وزیر

    مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر در ادامه به دستور جدید وزیر جهاد کشاورزی به منظور عرضه محصولات اساسی کشاورزی در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های بورس کالا برای بخش کشاورزی، سیاست بسیار مناسبی است که می تواند آمارهای بخش کشاورزی را شفاف و میزان مصرف، تولید و واردات محصولات را مشخص کند.
    حمیدی گفت: هم اکنون مسوولان کشاورزی در بخش های مختلف، هر یک آماری متفاوت در خصوص تولید و مصرف شکر، گندم یا سایر محصولات کشاورزی می دهند که این موضوع با عرضه گسترده محصولات در بورس کالا و ورود خریداران و فروشندگان به این بازار شفاف حل می شود.

    برچسب ها