عصر خودرو

دکتر فطانت در جمع کارکنان شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس؛

عدم آشنایی با مفاهیم بورس مانع مهم توسعه بازار سرمایه است

عصر بازار- عصر روز گذشته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع مدیران و کارکنان شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس حاضر شد و از مجری برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

عدم آشنایی با مفاهیم بورس مانع مهم توسعه بازار سرمایه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع مدیران و کارکنان شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن ابراز رضایت از عملکرد این شرکت به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: بیشترین نقش در افق پیش روی بازار سرمایه در دست فرهنگ سازی و تربیت افراد کارآمد برای بازار سرمایه است.

    دکتر محمد فطانت در ادامه افزود: عدم آشنایی با مفاهیم بورس در بین نخبگان و حتی مراکز تصمیم گیری در کنار ناآگاهی در عموم جامعه نسبت به بازار سرمایه می تواند مانع مهمی در جهت توسعه بازار سرمایه باشد.

    وی تصریح کرد: در بیشتر کشورها ها فرهنگ بورس، فرهنگ جا افتاده است. در بیشتر کشورها دسترسی مردم به بازار سرمایه برای خرید اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری مثل خرید از سوپرمارکت آسان است که ما با این فرهنگ بسیار فاصله داریم.

    سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: اگر امریکا درصد رشد اقتصادی بالاتری نسبت به اروپا دارد به دلیل وال استریت است که اروپا نتوانست همپای امریکا پیش برود.

    دکتر فطانت با بیان اینکه امروز رشد و پیشرفت کشورها در گروی تأمین مالی از طریق بازار سرمایه است، گفت: در کشوری زندگی می کنیم که سیستم بانکی نیاز به اصلاح دارد چون بازار پول به دنبال حل مسائلی است که به پول های درشت نیاز دارد و سیستم بانکی کشور ظرفیت کافی برای پاسخگویی به این حجم از نقدینگی را ندارد بنابراین اقتصاد کشور باید از بانک محور به بازار محور تغییر جهت بدهد.

    وی در ادامه تصریح کرد: پیشرفت در بازار سرمایه منوط به بالا بردن سواد مالی و فرهنگ سازی و آشنا کردن مردم با بازار سرمایه است.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بحث استراتژی سازمان بورس به عهده شرکت اطلاع رسانی گذاشته شده است، گفت: صرف فعالیت های خشک نمی تواند باعث رسیدن به اهداف کلی شود بنابرین اگر چاشنی و بنا را بر پایه نیروی انسانی و افراد خلاق گذاشته شود موفقیت مورد نظر حاصل می شود.

    وی با بیان اینکه بازوی اصلی بازار سرمایه نیروهای جوان است، گفت: عمده افراد شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افراد جوان هستند و کارکرد این شرکت در مقایسه با سایر شرکت ها کارکردی متفاوتی است که طبیعتاً وظیفه سنگینی بر دوش دارند اما چشم اندازی که پیش رو است مثبت است.

    دکتر فطانت در بخش پایانی سخنرانی با بیان اینکه نمایشگاه یک رویداد اثر گذار در جهت فرهنگسازی است، خاطر نشان کرد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه ما نیاز به برنامه ریزی بیشتر برای بخش فرهنگ سازی داریم و این هنر شما است که جذب مشارکت همه فعالان بازار سرمایه را به حداکثر برسانید.

    وی خاطر نشان کرد: هنر مشارکت دادن تمامی ارکان برای تحقق اهداف باید توسعه پیدا کند و همچنین باید این رویدادهایی افزایش پیدا کند.

    برچسب ها