عصر خودرو

مهم ترین دلیل تعدیل eps شرکت فرآوری

عصر بازار- شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در خصوص تعدیل مثبت eps از زیان ۳۵۶ ریالی به زیان ۱۹ ریالی توضیحات لازم را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه داد.

مهم ترین دلیل تعدیل eps شرکت فرآوری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در پیش بینی جدید مقدار تولید و فروش تغییری نداشته، اما مبلغ فروش 14 درصد به علت افزایش نرخ فروش  افزایش داشته که مهم ترین دلیل تعدیل مثبت شرکت می باشد. از طرفی بهای تمام شده کالای فروش رفته 85  درصد کاهش یافته که بخش عمده ان ناشی از انتقال مبلغ درامدی فروش کیک لیچ (درآمد عملیاتی) و کسر آن از بهای تمام شده تولید می باشد.

    براساس این گزارش، هزینه های اداری، عمومی و فروش در پیش بینی جدید نسبت به اولین پیش بینی 14 درصد افزایش نشان می دهد که ناشی از واقعی تر شدن هزینه های مزبور در پیش بینی جدید می باشد. سایر درآمدهای عملیاتی طی مدت مزبور، 100 درصد کاهش دارد که همانطور که اشاره شد طبق استانداردهای حسابداری مبلغ درامد ناشی از فروش کیک لیچ که در اولین پیش بینی جزو درامدهای عملیاتی منعکس گردیده بود از بهای تمام شده  کالای تولیدی کسر گردیده است.

    هزینه های مالی در پیش بینی جدید نسبت به اولین پیش بینی 37 درصد کاهش دارد که ناشی از تغییر سیاست شرکت مبنی بر عدم استمرار استفاده از تسهیلات بانکی به علت افزایش نرخهای جهانی روی می باشد. خالص سایر درآمدها (هزینه ها)ی غیر عملیاتی نیز 39 درصد کاهش دارد که دلیل عمده ان کاهش 1,000 میلیون ریال سود سهام سرمایه گذاریها، 3,000 میلیون ریال کاهش در سود حاصل از فروش ضایعات و 100 میلیون ریال در سایر درآمدهاست.

    لازم به ذکر است نرخ های جهانی روی در اولین پیش بینی بر مبنای 1,600 دلار بوده و در پیش بینی اخیر بر مبنای 1,800 دلار محاسبه و لحاظ گردیده است.

    برچسب ها