عصر خودرو

توزیع دیرهنگام شکر دولتی در بازار

قیمت شکر به ۴ هزار تومان رسید

عصر بازار- دولت وعده داده که ۳۰۰ هزار تن شکر در بازار توزیع کند، اما هنوز این وعده محقق نشده و قیمت شکر از ۲۷۰۰ تومان به ۴ هزار تومان در بازار رسیده است.

قیمت شکر به ۴ هزار تومان رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی دولت برای توزیع 300 هزار تن شکر در بازار خبر داد و گفت: قرار است که در روزهای آینده شکر در بازار توزیع شود؛ اما هنوز این اتفاق رخ نداده و قیمت در خرده‌فروشی‌ها به 4 هزار تومان هم رسیده است.

    گزارش های میدانی حکایت از این دارد که قیمت شکر طی هفته‌های گذشته از 2700 تومان به 3 هزار و 70 تومان و در روزهای گذشته به 4 هزار تومان هم رسیده است. محتکران هم دست به کار شده و شکر را به صورت محدود توزیع می‌کنند تا قیمت بالا رود. این در شرایطی است که دولت مدعی آرامش در بازار کالاهای اساسی است و معتقد است که نوسان قیمتی در مورد کالاهای اساسی طی عمر دولت یازدهم خنثی شده است.

    اکنون شکر با افزایش قیمت مواجه است و تولیدکنندگان نمی‌توانند به راحتی شکر مورد نیاز خود را تامین کنند. این در حالی است که دولت هم در اعلام قیمت تعلل کرده و بازرسی‌ها در بازار هم بسیار محدود است، بنابراین محتکران حسابی دست به کار شده و قیمت را گران کرده‌اند. قرار بود که هفته گذشته، دولت در جلسه ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت تصمیم گیری شود، اما به دلایلی نامعلوم هنوز این تصمیم گیری صورت نگرفته و بازار همچنان با تلاطم مواجه است.

    برچسب ها