عصر خودرو

دوشنبه ۴ مرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۵.۰۵.۰۴ در بازار برق بورس انرژی ۱۶۳ مگاوات برق به ارزش ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز برای سررسیدهای مرداد ماه 340,000 ریال کشف قیمت شد.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ در انتهای دوره و در اولین کشف قیمت برای سررسیدهای مرداد ماه با جهش قیمت همراه بوده و در محدوده 340,000 ریال قرار گرفته است. البته حجم معاملات همچنان پایین بوده و اعتبار روند را کاهش می‌دهد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، پس از مدت‌ها که معاملات یک مگاواتی را شاهد بودیم در معاملات امروز با توجه به کاهش قیمت پیشنهادی از سوی نیروگاه‌ها، شرکت‌های توزیع نیروی برقی که مقداری از اعتبار خود را حفظ کرده‌اند، از این قیمت استقبال کرده و خرید خود را انجام دادند. 
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950511 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950511 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در حال حاضر در محدوده 340,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 493,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 21  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 04.05.1395 با 20  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها