عصر خودرو

پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی آماده دریافت گازشد

عصر بازار- مجری طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: باتوجه به آماده سازی تاسیسات بخش خشکی این پروژه فردا (سه شنبه) اولین محموله گاز تولیدی پارس جنوبی با حجم ۲۵۰ میلیون فوت مکعب در روز برای راه اندازی واحدهای تصفیه و فراورش به پالایشگاه این بخش وارد خواهد شد.

پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی آماده دریافت گازشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علیرضا عبادی افزود: گاز دریافتی تولیدی پارس جنوبی در مرحله نخست وارد ردیف اول پالایشی این حوزه خواهد شد و سپس با تنظیم واحدها و تثبیت کارایی سیستم های متعدد، ردیف های دوم، سوم و چهارم در چرخه ورود گاز قرار خواهند گرفت.
    وی اضافه کرد: عملیات مربوط به راه اندازی تمامی بخش های پالایشگاهی همگام با توسعه بخش دریا صورت می گیرد به گونه ای که با نصب سکوی تولیدی فاز 21، تمامی ردیف های تصفیه گاز پالایشگاه به بهره برداری می رسند.
    عبادی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در اجرای بخش خشکی مطابق برنامه زمان بندی این طرح افزود: هم اکنون سیستم های کنترل برق و ابزار دقیق پالایشگاه در حال تست نهایی است تا شرایط لازم برای ورود گاز به ترین ( ردیف ) اول این پالایشگاه فراهم شود.
    مدیر بخش کارفرمایی فازهای 20 و 21 اظهارکرد: براساس جدول برنامه آماده سازی حوزه خشکی، ردیف دوم پالایشگاه فازهای 20 و ٢١ نیز تا پایان مردادماه آماده دریافت گاز خواهد شد.
    وی گفت: هم اکنون با تجهیز تیم های فنی و مهندسی، پس از نصب سکوی فاز 21، عملیات هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی انجام می شود که این بخش نیز در بازه 110 روزه انجام و مطابق برنامه، گاز این سکو آذرماه به پالایشگاه ارسال می شود.
    مجری طرح توسعه فازهای 20 و ٢١ ، با راه اندازی از سکوی فاز 21 درعمل 50 درصد از منابع این بخش مخزنی معادل تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب ( ٢٨,٣ میلیون مترمکعب ) گاز در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
    وی پیشرفت کنونی سکوی فاز 20 که ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز دارد را 90 درصد اعلام کرد و افزود: طبق برنامه زمان بندی، این سکو نیز شهریورماه امسال آماده بارگیری و حمل به موقعیت خود در خلیج فارس می شود.
    عبادی همچنین فازهای 20 و 21 را در شمار طرحهای ویژه صنعت نفت به لحاظ پیگیری الزام های زیست محیطی مطابق با پروتکل های جهانی معرفی کرد و گفت:همه واحدهای زیست محیطی این پروژه به اجرا درآمده است و ردیفهای یک و دوم واحدگوگردزدایی مهرماه و ردیف های سوم و چهارم نیز آبان ماه وارد مدار خواهد شد.
    وی ادامه داد: به این ترتیب پیش از ورود گاز ترش به پالایشگاه و عملیات شیرین سازی، همه واحدهای زیست محیطی فازهای 20و ٢١ آماده راه اندازی می شود.
    مجری طرح توسعه فازهای 20 و ٢١ پارس جنوبی همچنین از انجام 75 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در این پروژه خبر داد و گفت: راهبرد اجرای برنامه های عملیاتی این پروژه با هدف سرعت بخشیدن به فرایند ساخت و توسعه همواره مبتنی بر روش مندی اجرا، اعمال استانداردها و انضباط های ایمنی بوده است.

    برچسب ها