عصر خودرو

در آستانه نشست این هفته مطرح شد

اختلاف‌نظر در پیش‌بینی تورمی در بانک مرکزی انگلستان

عصر بازار- در حالی که نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلستان این هفته برگزار خواهد شد، چشم‌انداز تورمی در میان اعضای این بانک بسیار متفاوت است.

اختلاف‌نظر در پیش‌بینی تورمی در بانک مرکزی انگلستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ در حالی که مقامات بانک مرکزی انگلستان این هفته دور هم جمع می‌شوند تا آخرین گزارش‌های پسابرگزیت را بررسی کنند، به نظر می‌رسد آنها چشم‌انداز رشد را آهسته و تورم را سریع ارزیابی خواهند کرد. سطوح متفاوت از تحمل برای رشد قیمت در حال شتاب احتمالا مهمترین موضوع مورد بحث خواهد بود. موضوعی که باعث شده در حال حاضر 9 عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان نیاز به محرک‌ها را احساس کنند.

    افت پوند از زمان رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالا هزینه‌های واردکننده و فشارهای تورمی را افزایش خواهد داد. استرلینگ حداقل 7 درصد در برابر تمامی 10 واحد پولی اصلی دیگر تضعیف شده است و همین موضوع باعث شده تا اقتصاددانان در بررسی بلومبرگ پیش‌بینی خود را از رشد قیمت تقویت کنند.

    تورم که در ماه ژوئن 0.5 درصد گزارش شده بود در نیمه دوم سال 2017 احتمالا به 2.2 درصد خواهد رسید و از هدف 2 درصدی بانک مرکزی فراتر خواهد رفت.

    در حالی که صورتجلسه نشست ماه جولای نشان می‌دهد که اغلب اعضای کمیته سیاست‌گذاری انتظار سیاست‌های انبساطی را در نشست چهارم آگوست دارند،‌ تفاوت‌ها در چشم انداز رشد قیمت‌ها، خطر عدم توافق را افزایش می‌دهد.

    گرتجان ولیج (تنها مقام رسمی که رای به محرک‌های بیشتر در ماه جاری داد) اعلام کرده سیاست‌گذاران می‌توانند به اثرات کوتاه مدت نگاهی انداخته و اعتبار تورم میان‌مدت را حفظ کنند. در همین راستا، اندی هالدان، اقتصاددان ارشد اعلام کرد: در واقع هیچ دوراهی‌ای وجود ندارد  چرا که خطر تورم بالاتر فروکش خواهد کرد.

    از سوی دیگر، مارتین ویل و کریستین فوربس هر دو اعلام کردند خطر تورم بالای هدف،‌ اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند. فوربس اعلام کرده حتی بدون تسهیلات بیشتر، خطر افزایش قیمت مصرف‌کننده به بالای هدف تورمی بانک مرکزی انگلستان در دو سال آینده وجود دارد در حالی که ویل اعلام کرد ضعف در تولید باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا هرگونه «از حد خارج شدن» را جبران کند.

    چیزی که مشخص است این است که بانک مرکزی انگلستان احتمالا پیش‌بینی تورمی خود را در ماه آگوست افزایش خواهد داد. در آخرین پیش‌بینی‌های این بانک در ماه می 2016، کمیته سیاست‌گذاری اعلام کرد که رشد قیمت مصرف‌کننده تا دو ماهه دوم سال 2018 زیر هدف تورمی خواهد بود.

    برچسب ها