عصر خودرو

رشد قیمت فولاد در پی کاهش تولید در اصلی‌ترین منطقه فولادسازی چین

عصر بازار- در پی کاهش بیش‌ازپیش تولید فولاد در کلیدی‌ترین منطقه صنعتی چین، قیمت این محصول در معاملات آتی چین در روز دوشنبه اندکی افزایش یافت.

رشد قیمت فولاد در پی کاهش تولید در اصلی‌ترین منطقه فولادسازی چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، این رشد در حالی رخ داده که هفته گذشته قیمت میلگرد در معاملات آتی شانگهای نزدیک 7 درصد کاهش داشته است. نگرانی‌ها در خصوص کندی بازار مسکن چین و اثر آن روی تقاضای محصولات فولادی باعث کاهش قیمت شده بود.

    بر خلاف نگرانی‌ها در خصوص تقاضا، در سالروز زلزله 1976 که منجر به کشته‌شدن دست‌کم 250 هزار نفر شد، شهر تانگشان در استان تولید فولاد هبی به منظور بهبود کیفیت هوا تولید فولاد خود را کاهش داده است. معامله‌گران اعلام کردند که کاهش تولید از 12 جولای آغاز شده ولی سرعت آن شدت گرفته است.

    یو یانگ، تحلیلگر شرکت شن‌یین و وانگوو در شانگهای اعلام کرد: «خبر مثبت این است که کاهش تولید بیشتری به ویژه در واحدهای تولید کُک در تانگشان، در راه خواهد بود؛ اما تقاضا نیز به دلیل سیل و طوفان در بسیاری از مناطق کاهش یافته است. بازار در این هفته می‌تواند بسیار پرنوسان باشد.»

    قیمت هر تن میلگرد برای تحویل در ماه اکتبر در بورس آتی شانگهای با رشدی 0.4 درصدی به 2352 یوآن (352.23 دلار) رسید.

    در پی وقوع سیل و رانش زمین در استان هبی، 72 نفر کشته شده و 78 نفر مفقود شدند. در استان مرکزی هنان نیز 15 نفر کشته و 8 نفر گم‌ شده‌اند.
    معامله‌گران اعلام کردند: قیمت فولاد بعد از تاثیر منفی بارش‌های اخیر روی فروش و حمل‌ونقل کاهش یافته بود.

    در بورس کالای دالیان، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر با رشد 0.8 درصدی به 441.5 یوآن رسید. و قیمت کُک و زغال‌سنگ نیز رشدی 4 و 2 درصدی داشتند.

    بر اساس گزارش TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 40 سنتی 55 دلار و 70 سنت معامله شد. شاخص قیمت سنگ‌آهن در هفته گذشته افتی 3.6 درصدی را تجربه کرد اما هنوز در سال جاری نزدیک به 30 درصد افزایش قیمت داشته است.

    برچسب ها