عصر خودرو

منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آماده جذب ۱۵هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری است

عصر بازار- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از آمادگی و ظرفیت این منطقه برای جذب ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آماده جذب ۱۵هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عبدالله آورا افزود: بیشتر سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در زمینه صنایع شیمیایی، زون های سلولزی، نفتی و مواد غذایی بوده است.
    آورا گفت: البته در بخش صنایع فلزی و سایر بخش صنعتی نیز مشکلی برای جلب سرمایه گذاران نداریم.
    وی با اشاره به تعداد سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این منطقه ویژه گفت: تاکنون مراجعه های بسیاری داشتیم اما قراردادی منعقد نشده است.
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در خصوص شرکت های فعال این منطقه گفت: 42 شرکت بخش خصوصی از واحدهای مختلف تولید ورق های پلی کربنات، کود شیمیایی، فرآوری آبزیان، صنایع فلزی، سنگهای مصنوعی، صنایع چاپ و بسته بندی و غیره در این منطقه فعال هستند.
    آورا ادامه داد: برخی از واحدها به خاطر رکود، با ظرفیت پایین کار می کنند که با ساز و کارهای پیش بینی شده از سوی دولت، به ظرفیت اصلی خود باز خواهند گشت.
    وی افزود: برخی واحدهای غیرفعال نیز به دنبال نقدینگی هستند که برای حل مشکلات نقدینگی آنها با بانک ها مذاکره شده است.
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در ادامه از راه اندازی یک واحد فرآوری میگو، واحد سدیم با سرمایه گذاری مشترک ایرانی هندی و یک واحد فرآوری آبزیان تا پایان سال در این منطقه خبر داد.
    وی با اشاره به فعالیت حدود یکهزار نفر در این منطقه ویژه اقتصادی گفت: این شمار نیروی شاغل در نوسان است و در برخی واحدها افراد به صورت فصلی کار می کنند.
    این مقام مسوول پیش بینی کرد تا پایان سال جاری با راه اندازی واحدهای جدید 300 نفر دیگر در منطقه مشغول به کار شوند.
    وی استفاده از زمین های راکد را در اولویت نخست برنامه های این منطقه عنوان کرد و افزود: حدود 120 مورد پرونده واگذاری زمین داریم که برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران 50 درصد نقد و بقیه به صورت اقساط است و با شرط اینکه سرمایه گذاری آنها به تولید منجر شود، سند شش دانگ زمین برای آنان صادر خواهد شد.
    مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: برای واحدهایی که راکد هستند نیز تلاش برای رفتن به سمت تولید است و چنانچه فعالیت واحدی مقرون به صرفه نیست یا باید واحد خود را واگذار کند یا با آوردن شریک سرمایه گذاری خط تولید را تغییر دهد.

    برچسب ها