عصر خودرو

اجرا و نظارت زیرساخت های معادن در ۲۲ مجتمع ایمیدرو

عصر بازار- مدیر دفتر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این دفتر در حال حاضر در ۲۲ واحد ها طرح ها و مجتمع های تحت پوشش خود، فعالیت های مربوط به تامین وتوسعه زیرساخت معادن و صنایع معدنی را عملیاتی کرده است.

اجرا و نظارت زیرساخت های معادن در ۲۲ مجتمع ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، عباس رنجبر گفت: خدمات دفتر زیرساخت به طور عمده به طرح ها و مجتمع های معدنی همچون سنگ آهن گل گهر ، طلای زرشوران، سنگ آهن سنگان، سنگ آهن فلات مرکزی، روی مهدی آباد، زغالسنگ طبس و تیتانیوم کهنوج و ... و مناطق ویژه اقتصادی ارائه شده و می شود.
    وی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس، لامرد، پارسیان و کاشان تحت پوشش دفتر زیرساخت هستند، افزود: این مجموعه علاوه بر حوزه سازمانی، حوزه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را نیز در زیر مجموعه خود تحت پوشش قراردهد.
    رنجبر همکاری با سایر حوزه ها از جمله ریلی را از دیگر فعالیت های دفتر زیرساخت ایمیدرو ذکر کرد و گفت: در حوزه ریلی در دو بخش طرح ها و بهره وری فعال هستیم که در بخش بهره وری، کارگروهی مرکب از  راه آهن، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های معدنی و فولادی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، مس و زغالسنگ و معادن سنگ آهن تشکیل که موضوع بهره وری ارتقاء حمل و نقل ریلی مواد معدنی در کشور را پیگیری می کند.
    وی افزود:این کارگروه تاکنون 12 جلسه با حضور 45 عضو از شرکتهای بخش معدن و صنایع معدنی برگزار کرده که در افزایش شاخص های بهره وری تاثیر گذار بوده است.
    رنجبر ادامه داد: در حال حاضر سرعت سیر واگن بر روی ریل در قطارهای برنامه ای به حدود 300 کیلومتر در روز رسیده اما با این وجود، با میانگین شاخص کشورهای توسعه یافته به میزان 96 کیلومتر در "ساعت"
    فاصله زیادی داریم، این در حالی است که طی دو سال گذشته این شاخص رشد خوبی داشته است.
    وی گفت: قرار است شاخص های حمل بار ریلی نسبت به مجموع حمل بار توسط ریل و جاده در کشور که اکنون بین 10 تا 12 درصد است، تا افق 1404 به 30 درصد برسد که ایمیدرو با ایجاد و توسعه زیرساخت های بارگیری در معادن در تحقق آمار ذکر شده کمک میکند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو