عصر خودرو

قیمت نفت همچنان قربانی می‌گیرد

عصر بازار- با وجود برخی خوشبینیها به بازگشت توازن به بازار نفت، شرکتهای نفتی به اخراج کارکنان خود ادامه می دهند.

قیمت نفت همچنان قربانی می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت با وجود ابراز خوشبینی بسیاری از مدیران نفتی درباره پایان بحران در بازار نفت، بسیاری از این شرکتها به اخراج هزاران نفر از کارکنان خود در سه ماه دوم سال جاری میلادی ادامه دادند.

    مدیران شرکتهای بزرگی همچون شلمبرژه، هالیبرتون و دیگر شرکتهای نفتی، ضمن گزارش سود و زمان خود اعلام کردند رونق به تولید نفت شیل آمریکا باز می گردد، اما همزمان از اخراج ١٥ هزار کارمند خود خبر دادند.

    از جمله مصداقهای اخیر روند اخراج کارکنان، تعدیل هشت هزار نفر در شرکت شلمبرژه و پنج هزار نفت در شرکت هالیبرتون، بوده است.

    شرکت اف ام سی که در زمینه ساخت تجهیزات فراساحلی صنعت نفت فعالیت می کند، در ماههای اخیر هزار نفر را اخراج کرده و شرکت کونوکوفیلیپس که از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده نفت آمریکاست نیز اعلام کرد تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی، هزار نفر را اخراج می کند.

    طبق اعلام مؤسسه مشاوره گریوز و شرکا، مجموع اخراج کارکنان صنعت نفت از زمان آغاز بحران کنونی کاهش قیمت نفت، اکنون به ٣٨٥ هزار نفر رسیده است که بیشتر این اخراجیها، مربوط به صنعت نفت کانادا و آمریکا هستند.

    برچسب ها