عصر خودرو

۱۶۰ شرکت ایرانی در آستاراخان روسیه ثبت شد

خرید یک بندر توسط سرمایه‌گذاران ایرانی در آستاراخان

عصر بازار- استاندار آستاراخان روسیه با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی پیش از این علاقه‌مند به صادرات و واردات بین ایران و آستاراخان بودند، اظهار داشت: در حال حاضر توجه شرکت‌های ایرانی به کارهای تولیدی در این استان بیشتر شده است.

خرید یک بندر توسط سرمایه‌گذاران ایرانی در آستاراخان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، الکساندر ژیل کین استاندار آستاراخان روسیه در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و آستاراخان روسیه با بیان اینکه ما علاقه مند به توسعه همه‌جانبه روابط بین ایران و آستاراخان هستیم گفت: استان آستاراخان پیشگام در برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر آستاراخان روابط بسیار نزدیکی با برخی از استان‌های ایران از جمله گیلان، مازندران، خراسان رضوی و خوزستان دارد و باید بگوییم اولویت ما توسعه روابط است.

    ژیل کین تصریح کرد: 160 شرکت ایرانی در آستاراخان ثبت شده که قبلا شرکت‌های ایرانی بیشتر کار صادرات و واردات انجام می‌دادند، در حالی که الان تمایل شرکت‌ها به سمت تولید است.

    استاندار دولت آستاراخان با اشاره به یک نمونه از سرمایه‌گذاری ایرانی در این استان بیان داشت: خریداری یک بندر در استان آستاراخان روسیه صورت گرفت که کمیسیون عالی نظارت بر سرمایه‌گذاری روسیه هم این معامله را تصویب کرده است.

    وی بیان داشت: شرکت کشتیرانی آستاراخان یک قرارداد با شرکت ایرانی به قصد ساخت و ساز 5 سکوی نفتی برای شرکت ملی نفت ایران امضا کرده است.

    ژیل کین تصریح کرد: همچنین زمینی به یک شرکت ایرانی در آستاراخان اختصاص داده شده تا این شرکت در این استان تولیدات گوشت و مرغ، آبزی‌پروری و خوراک مرغ داشته باشد.

    استاندار آستاراخان با بیان اینکه روابط ایران و آستاراخان به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی این استان است، تصریح کرد: آستاراخان در جنوب روسیه و شمال دریای خزر واقع شده است. به همین دلیل به راحتی می‌توانیم با همه کشورهای حوزه دریای خزر فعالیت اقتصادی داشته باشیم ضمن اینکه آستاراخان می‌تواند نقش موثری در توزیع تمام محصولات ایران در کشور روسیه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه آستاراخان دارای تجهیزات بندری، هواپیمایی و خطوط راه‌آهن بسیاری است بیان داشت: در حال حاضر بیش از 500 شرکت با سرمایه خارجی با نمایندگی از 50 کشور در این استان فعالیت دارند.

    وی با بیان اینکه این شرکت‌ها قراردادهای درازمدتی دارند، تصریح کرد: امکان استخراج معادن برای برخی از این شرکت‌ها در استان آستاراخان فراهم است.

    برچسب ها