عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی نفت خام و فرآورده های نفتی ادامه دارد، قیمت نفت امروز در نزدیکی پایین ترین رقم های ۲ ماه گذشته باقی ماند.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 18 سنت کاهش به 45 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 16 سنت کاهش به 44 دلار و 3 سنت رسید.

    قیمت هر دو شاخص نفتی در نزدیکی پایین ترین رقم های 2 ماه اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود قرار گرفت.
    تجار گفتند، مازاد عرضه فعلی و انتشار آمارهای نامساعد اقتصادی تاثیر منفی ای بر قیمت نفت داشته است.

    بانک بارکلیز اعلام کرد: «تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه سوم امسال با سرعتی کمتر از یک سوم سه ماهه سوم سال 2015 در حال افزایش است.

    مورگان استلی اعلام کرد، در نیمه دوم سال آمارهای منفی اقتصادی افزایش یافته  منجر به ایجاد انتظار کاهش قیمت نفت شده است. این موسسه در گزارش خود به تداوم تولید بالای نفت در آمریکا، کاهش تقاضا برای سوخت خودروها و مازاد عرضه فرآورده های نفتی به ویژه بنزین به عنوان عوامل کاهنده قیمت نفت اشاره کرده است.
    تجار گفتند، تقویت ارزش دلار و افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای چهارمین هفته متوالی نیز از دیگر عوامل کاهش قیمت ها بودند.

    در همین حال گزارش ها حاکی است، پس از آنکه شرکت ملی نفت لیبی با توافق میان دولت و نگهبانان محلی برای بازگشایی بنادر کلیدی صدور نفت این کشور مخالفت کرده، امیدهای لیبی برای افزایش صادرات نفت کاهش یافته است.

    برچسب ها