عصر خودرو

بررسی گروه سرمایه گذاری در نگاه تکنیکال؛

پتانسیل رشد شاخص گروه سرمایه گذاری تا ۲۲۰۰ واحد

عصر بازار- تحلیل تکنیکال گروه سرمایه گذاری در بورس حاکی از آن است که همواره با تاخیر نسبت به رشد یا نزول، با کلیت بازار همراه میشود.

پتانسیل رشد شاخص گروه سرمایه گذاری تا ۲۲۰۰ واحد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در تحلیل تکنیکال شاخص گروه سرمایه گذاری با نگاه به نمودار روزانه شاخص گروه سرمایه گذاری شاهد حرکت قیمت در الگویی خنثی هستیم و در حال حاضر شاهد قرار گیری قیمت در محدوده سقف این تراکم هستیم. این گروه همواره با یک تأخیر نسبت به رشد و نزول کلیت بازار حرکت می کند و با توجه به رشدی که در روزهای اخیر در بازار شاهد بودیم انتظار رشد در این گروه دور از انتظار نخواهد بود. از سوی دیگر شاهد تغییر فاز مکدی ( در اشل بلند مدتی) از منفی به مثبت نیز هستیم و می توان انتظار داشت که این تغییر فاز بتواند پتانسیلی را برای شکست سقف نمودار شاخص این گروه لحاظ کند. در واقع می تواند در صورت سقف 2015 واحد، تا محدوده 2200 واحدی صعود کند. 

    انتظار داریم با توجه به اینکه روند قالب قبل از تشکیل این الگوی خنثی، روندی صعودی بوده انتظار می رود با شکست سقف مجددا به روند صعودی خود ادامه دهد.


    تحلیل تکنیکال وخارزم 

    روند حرکتی این سهم در حدود یک و نیم سال گذشته  در کانالی خنثی قرار گرفته است و شاهد رفتار های سیکلی به صورت مقاومتی و حمایتی در درون این کانال هستیم. در موج اصلاحی اخیر سهم از محدوده سقف این تراکم خنثی شاهدیم که با رسیدن قیمت به محدوده کف، ورود خریداران بسیار قدرتمند به سهم مشاهده می شود و خریداران توانستند بر قدرت فروشندگان در محدوده کف کانال غالب شوند. همچنین مشاهده می شود که روند اصلاحی سهم به اتمام رسیده و فاز رشد سهم با هدف قیمتی سقف کانال آغاز گردیده است. محدوده قیمتی 1400 ریال می تواند مقاومت بسیار مهمی برای سهم باشد.


    تحلیل تکنیکال ونیکی 

    مشاهده می شود که این سهم قیمت موج 1orA خود را به اتمام رسانده و در حال حاضر در اصلاحی 2orB خود قرار دارد و شاهد هستیم با توجه به شکل گیری RD+ در مکدی می تواند به اتمام اصلاح سهم کمک  و سهم را برای رشد سهم و ساخت موج 3orC آماده کند.در میان مدت انتظار داریم قیمت تا محدوده 2500 ریال رشد کند. 


    تحلیل تکنیکال وبهمن 

    روند قیمتی بصورت یک ساختار کارکشن در حال حرکت و نوسان است و شاهد هستیم قیمت بصورت یک ABC از نوع فلت حرکت میکند. با توجه به RD+ در مکدی می توان انتظار داشت قیمت در کوتاه مدت به سقف کانال کوتاه مدتی در محدوده قیمتی 1650 ریال برسد و در صورت شکست این سطح در گام بعدی بتواند تا محدوده 2100 ریال رشد کند.


    *نوید اختری زاده، مدرس و تحلیلگر کارگزاری بانک صنعت و معدن

    برچسب ها