عصر خودرو

بهشهر قول روزهای بهتر را درشش ماهه دوم داد

عصر بازار- شرکت صنعتی بهشهر در خصوص پیش بینی جدید سود اعلام داشت که عمده ترین دلیل تعدیل منفی پیش بینی درآمد هر سهم تاخیر در تصویب افزایش نرخ کالاها و عدم افزایش نرخ محصولات متناسب با افزایش نهاده های تولید توسط دولت بوده است.

بهشهر قول روزهای بهتر را درشش ماهه دوم داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، بهای تمام شده روغن خام مصرفی تابعی از قیمت جهانی روغن خام، نرخ ارز جهت خرید روغن خام، عوارض گمرکی و سایر هزینه های ترخیص می باشد. علاوه بر موارد فوق ترکیب نوع و میزان مصرف هر نوع روغن خام نیز بر بهای تمام شده کل اثرگذار است. ترکیب روغن خام به نوع روغن ساخته شده و فرمولهای تایید شده وزارت بهداشت و سایر استانداردهای ملی بستگی دارد.

    بر اساس این گزارش، از ابتدای سال 95 عوارض روغن خام مصرفی برای انواع روغن پالم از 10 درصد به 40 درصد و سایر روغنها از 7 درصد به 20 درصد افزایش یافت( با احتساب تفاوت بهای دانه پرداختی بابت واردات روغن خام). شرکت صنعتی بهشهر از طریق انجمن صنفی صنایع روغن نباتی، تقاضای افزایش نرخ خود را تقدیم سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار نمود و فرآیند تصویب افزایش نرخ چندین ماه به طول انجامید.

    سرانجام از ابتدای مرداد ماه مجوز افزایش نرخ 9 درصد برای کلیه کالا ها صادر گردید. بودجه ارسال شده به سازمان بورس براساس آخرین نرخهای جهانی روغن خام، نرخ ارز 31200 ریالی و عوارض گمرکی ( و تفاوت بهای دانه های روغنی) و شرایط بازار در نظر گرفته شده است.

    لازم به ذکر است که در صورت عدم بروز رویداد غیر منتظره در نرخ ارز و قیمتهای جهانی بودجه ارسالی شرکت در شش ماهه دوم سال محقق خواهد شد.

    برچسب ها