عصر خودرو

در ماه ژوئن به ثبت رسید;

نخستین افزایش تولید فولاد آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- تولید فولاد آفریقای‌جنوبی در ماه ژوئن ۲۰۱۶ نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشدی ۶.۹ درصدی داشته و به ۵۴۵ هزار تن رسیده است.

نخستین افزایش تولید فولاد آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس گزارش اتحادیه فولاد جهانی (World Steel)، در ماه ژوئن تولید فولاد آفریقای جنوبی با رشدی 6.9 درصدی مواجه شده است. این رشد سالانه اولین افزایش پس از رشد 16.3 درصدی تولید فولاد این کشور  در سال 2015 بوده است.

    در سال 2015 تولید جهانی فولاد با افتی 2.8 درصدی به 1.6228میلیارد تن رسید. در سال 2015، تولید فولاد در تمامی نقاط به جز اقیانوسیه کاهش داشته است. تولید این قاره در سال گذشته رشدی 4.6 درصدی داشته است.

    تولید فولاد آفریقای جنوبی در نیمه‌نخست سال 2015 با افتی 7.6  درصدی 3.2 میلیون تن گزارش شده بود این در حالی است که صنعت فولاد این کشور با اختلال در تامین برق و کاهش تقاضای داخلی مواجه بودند. در شش ماه نخست سال 2016، تولید فولاد آفریقای‌جنوبی 8.7 درصد کاهش داشته است در حالی که تولید آفریقا 15.9 درصد و تولید جهانی فولاد 1.9 درصد کاهش داشته است.

    بخشی از این تقاضای ضعیف ناشی از ناکامی سرمایه‌گذاری چند میلیارد راندی دولت در اعمال سیاست‌های انقباضی بوده است. سرمایه‌گذاری در ساخت مسیرهای ریلی نظیر ارتباط به سوازیلند و میادین زغال‌سنگ واتربرگ، هنوز در دستور کار قرار دارد.

    در سخنرانی بودجه در 24 فوریه 2016، خزانه‌داری آفریقای جنوبی اعلام کرد در سه سال مالی آینده، 865.4 میلیارد راند را در زیرساخت‌های بخش دولتی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بخش عظیمی از این بودجه در حمل‌ونقل فولاد و بخش لجستیک سرمایه‌گذاری خواهد شد.

    برچسب ها