عصر خودرو

انبارها از شکر پر است;

عرضه ۱۳۰هزارتنی طی تیرماه در بورس کالا

عصر بازار- شکر از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران کیلویی ۲۳۰۰ تومان و از سوی بخش خصوصی با توجه به رقابتی که وجود دارد نهایتا کیلویی ۲۴۰۰ تومان در بورس کالا عرضه می شود و بر این اساس قیمت منطقی این محصول در بازار نباید بیشتر از ۲۷۰۰ تومان باشد.

عرضه ۱۳۰هزارتنی طی تیرماه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بازار شکر مانند ماه‌های گذشته پرنوسان و قیمت آن همچنان رو به افزایش است، این در حالی است که معاون شرکت بازرگانی دولتی تاکید می‌کند این محصول استراتژیک با فراوانی مواجه است و در بورس کالا به طور کامل فروش نمی رود، اما عده‌ای با احتکار باعث گرانی آن شده‌اند.

    حسن عباسی معروفان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی در این باره گفت: برخی دلالان عامل گرانی شکر هستند، چرا که با علم به اینکه قیمت جهانی شکر قدری افزایش یافته است، محموله هایی را خریداری کرده‌ و نگهداری می‌کنند تا در موقع مناسب و با افزایش قیمت بفروشند. در حالی که این تخلف است و دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و آن را پیگیری کنند.

    وی با بیان اینکه در ماه گذشته 130 هزار تن شکر از سوی بخش خصوصی و دولت در بورس کالا عرضه شده است، افزود: روزانه حدود 10 هزار تن شکر از سوی شرکت بازرگانی دولتی و بخش خصوصی در بورس کالا عرضه می شود، اما مشتری واقعی برای آن وجود ندارد و مشخص نیست دلالانی که این محموله‌های شکر را خریداری می کنند آن را کجا و چطور عرضه می کنند و به نظر می رسد که این محموله ها در جایی نگهداری و احتکار می‌شود.

    قیمت منطقی شکر کیلویی 2700 تومان

    معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: شکر از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران کیلویی 2300 تومان و از سوی بخش خصوصی با توجه به رقابتی که وجود دارد نهایتا کیلویی 2400 تومان در بورس کالا عرضه می شود و بر این اساس قیمت منطقی این محصول در بازار نباید بیشتر از 2700 تومان باشد.

    عباسی معروفان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 460 هزار تن شکر وارد شده و با توجه افزایش 10 درصدی تولید این محصول در سال جاری که به حدود یک میلیون و 600 هزار تن خواهد رسید، هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و انبارها پر از محموله‌های شکر است.

    وی تاکید کرد: محصولی که در بورس کالا عرضه می شود، فروشنده، خریدار و قیمت آن مشخص است و شرکت بازرگانی دولتی نیز همه معاملات خود را به دستگاه های نظارتی اعلام می کند؛ بنابراین ناظران به راحتی می توانند شکرهای خریداری و جمع‌آوری شده را از سوی دلالان رصد کنند و ببینند چه کسانی و با چه اهدافی شکر را در بازار جمع آوری و نگه می دارند.

    برچسب ها