عصر خودرو

آینده صندوق های سرمایه گذاری

عصر بازار- از سال ۱۹۹۳، صندوق های سرمایه گذاری به راهی محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل شدند. از مزایای صندوق های سرمایه گذاری این است که شفافیت بالا است.

آینده صندوق های سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در حال حاضر این ابزارها بیش از دو هزار و پانصد میلیارد دلار دارایی دارند این در حالی است که بالاترین سرعت رشد دارایی در بازار سرمایه در دست آنها قرار دارد. اما چه آینده ای را برای صندوق های سرمایه گذاری می توان متصور شد؟ با وجود محبوبیت این ابزار میان سرمایه گذاران، صندوق ها هنوز در اول راه بازار سرمایه قرار دارند. در اینجا نگاهی به آینده صندوق های سرمایه به عنوان رهبر بازار سرمایه می اندازیم.
    از ویژگی های کلیدی صندوق¬ها، مدیریت قوی این حوزه است به طوری که انتخاب اولیه اوراق بهادار توسط یک مدیر نمونه انجام می شود و پس از آن تیم حرفه ای صندوق ها شروع به تجارت در زمینه انتخاب مدیریت می کنند. در واقع استراتژی صندوق های سرمایه گذاری، مدیریت قوی و حرفه ای و در ادامه سرمایه¬گذاری تیم کارگزاری بر روند مورد پیشنهاد مدیریت است.
    یکی از راه‌ها که از طریق آن، صندوق های سنتی می توانند وارد عرصه صندوق¬های سرمایه¬گذاری بین¬المللی شوند، ادغام منابع پایان پذیر خود با صندوق¬ها است. این ادغام سبب شکل گیری یک صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه مالی و تجربه  کاری بالا می شود. 
    یک نوآوری کلیدی که به گسترش صندوق های سرمایه گذاری کمک می کند، رشد استراتژی‌های سرمایه گذاری در این صندق ها است. بودجه ای که برای رشد این استراتژی ها در نظر گرفته شده است، در حدود یک پنجم کل دارایی¬هایی تحت مدیریت صندوق ها است.
    از اهداف استراتژی های سرمایه گذاری ارائه یک شاخص معیار با کمترین میزان نوسان ممکن است. دیگر هدف آن کشف و خرید سهام هایی است که قیمت آنها در حال حاضر کم ولی پتانسیل رشد بالا در آینده را دارند.

    در نهایت باید گفت، بازار صندوق های سرمایه گذاری هنوز در مراحل ابتدایی است، اما آینده روشنی برای این ابزار ها می توان متصور شد. مدیریت فعال و استراتژی های نوین، صندوق ها را در دستیابی به سرمایه و سرمایه گذار تقویت می کند. بنابراین با توجه به اهداف و ابزارهای مورد استفاده، صندوق ها در آینده حرف اول را در رهبری بازار سرمایه خواهند زد.

    نویسنده: مارک پی¬کاژن
    برچسب ها