عصر خودرو

متقاضیان وام ازدواج به جای شعب به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند

عصر بازار- پیش از این وام ازدواج سه میلیون تومان برای هر نفر بود که اقساط آن حدود ۸۲ هزار تومان در مدت سه سال می شد و با مصوبه جدید مجلس و پرداخت ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ازدواج اقساط این تسهیلات حدود ۲۲۶هزار تومان خواهد شد.

متقاضیان وام ازدواج به جای شعب به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی در روز 24 فروردین ماه 95 و در بخش درآمدی لایحه بودجه 95 با لایحه وام 10 میلیونی ازدواج به منظور حمایت از ازدواج جوانان موافقت کردند و بر این اساس بانک مرکزی موظف شد تا کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند تا به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

    در تبصره یک این لایحه آمده است: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش می یابد و در تبصره دو نیز گفته شده بانک مرکزی موظف است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از 50 هزار نفر باشد.

    در نهایت هفته گذشته بانک مرکزی بالاخره پس از گذشت حدود یک ماه از ابلاغ قانون بودجه 95 به دستگاه‌های دولتی و اجرایی، بخشنامه وام ازدواج را به 26 بانک‌ ابلاغ کرد.

    اسامی بانک‌هایی که موظف به پرداخت وام ازدواج شدند شامل بانک ملت، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، پست بانک ایران و نیز صندوق کارآفرینی امید، بانک پارسیان، بانک سامان، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک انصار، بانک دی، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک ایران زمین، بانک حکمت ایرانیان، موسسه اعتباری کوثر و بانک پاسارگاد می شود اما از میان  26 بانکی که اسامی شان در لیست پرداخت کنندگان وام ازدواج قرار دارد، تنها چند بانک محدود آمادگی خود را به صورت رسمی اعلام کرده اند.

    مراجعه  به شعبه بانک‌های مختلف بعد از ابلاغ اسامی بانک‌هایی که وام ازدواج پرداخت می‌کنند، نشان می دهد از میان 26 بانک که اسامی شان برای پرداخت وام ازدواج در سایت ثبت نام بانک مرکزی وجود دارد همه آنها اعلام آمادگی نکرده‌اند اما در مقابل برخی دیگر همانند بانک ملت ظرفیت شان برای ثبت نام وام ازدواج تکمیل هم شده است .

    یکی از کارکنان شعب بانک ملت در خیابان انقلاب می‌گوید بانک ملت جزء اولین بانک‌هایی بود که برای اعطای وام 10 میلیون تومانی ازدواج اعلام آمادگی کرد.

    وی گفت: استقبال از این وام به اندازه‌ای بود که هم اکنون ظرفیت بانک ملت برای ثبت نام در سایت بانک مرکزی پر شده و در این سایت، مراجعین  به بانک‌های دیگر معرفی می‌شوند.

    همچنین یکی از کارمندان بانک ملی نیز  گفت: ثبت نام وام ازدواج در بانک ما برقرار است اما زمانی که مراجعین در سایت بانک مرکزی ثبت نام کردند می‌توانند بر اساس آدرس دقیق منزل خود به بانکی که به آنها معرفی می‌شود با در دست داشتن مدارک اقدام به دریافت وام کنند.

     پیش از این وام ازدواج 3 میلیون تومان برای هر نفر بود که اقساط آن حدود 82 هزار تومان در مدت سه سال می شد و با مصوبه جدید مجلس و پرداخت 10میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ازدواج اقساط این تسهیلات حدود 226 هزار تومان خواهد شد.

    کل سود این تسهیلات نیز در مدت 4 سال حدود 850 هزار تومان است.

    البته این مبلغ باید طی 48 ماه به صورت ماهیانه به بانک پرداخت کننده تسهیلات ازدواج پرداخت شود.

    برچسب ها