عصر خودرو

زنگ خطر افزایش قیمت "جو" به صدا درآمد

عصر بازار- بنا به اخبار منتشر شده قیمت جو داخلی که اخیرا افزایشی حدود ۳۰ درصدی داشته است، احتمالا شوک جدیدی را تجربه خواهد کرد که این امر به دلیل احتمال افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت جهانی این کالا است.

زنگ خطر افزایش قیمت "جو" به صدا درآمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در حالی که قیمت جهانی جو در طی چند ماهه اخیر نزولی بوده و طی این مدت  بیشتر از 25 درصدکاهش را تجربه کرده است، این روند کاهشی به انتهای خود نزدیک شده و احتمالا پس از مدتی نوسان در ناحیه 400 دلار (ناحیه فعلی قیمت ) یک خیز قیمتی تا 450 دلار یا احتمالا تا 462 دلار را در پی خواهد داشت . با توجه به بر آوردی که از رشد قیمتی دلار در داخل کشور نیز برای میان مدت وجود دارد، احتمالا افزایش قیمت جو در هر روز افزایش یافته و بنابراین فرصت خرید در این محدوده قیمتی قابل بررسی است. همچنین توصیه می‌شود دامداران و یا شرکت‌های تولیدی که نیاز به این محصول برای تولیدات خود دارند، اقدام به بررسی اقتصادی این موقعیت کنند.
    همچنین در صورتی که قیمت جهانی طی دو هفته آینده، مدت زمان زیادتری را در زیر ناحیه 400 دلار نوسان کند، احتمال صعود قیمت بسیار کم خواهد شد و احتمالا  تا 330 دلار نیز کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود. لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس قیمت جهانی بازار آتی و تحویل در سپتامبر 2016 است.

    برچسب ها