عصر خودرو

در ملاقات سفیر ارمنستان با رییس اتاق تهران مطرح شد ;

سرمایه‌گذاری ارمنی‌ها در صنعت فناوری اطلاعات و طلا و جواهر ایران

عصر بازار- سفیر ارمنستان در تهران در ملاقات با رییس اتاق تهران از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در صنایع فناوری اطلاعات، مواد غذایی و طلا و جواهر ایران خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که بانک مرکزی ارمنستان پیشنهادهایی برای همکاری‌های پولی و بانکی میان دو کشور در دست دارد که می‌تواند ارائه دهد.

سرمایه‌گذاری ارمنی‌ها در صنعت فناوری اطلاعات و طلا و جواهر ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اتاق تهران، "آرداشس تومانیان" در این دیدار با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت تهران در مهر ماه امسال، نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران نیز برپا می‌شود. به گفته وی، در این نمایشگاه نزدیک به 100 بنگاه صنعتی و اقتصادی ارمنستان توانمندی‌های خود را معرفی خواهند کرد.

    تومانیان به جلساتی اشاره کرد که با مدیران اتحادیه طلا و جواهر ایران برپا کرده و از آمادگی سرمایه‌گذاری صنعت طلا و جواهرات ارمنستان در ایران خبر داد. ارمنستان در زمینه تراش جواهرات، جزو کشورهای برتر دنیا است. وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های ارمنستان در بخش صنایع فناوری اطلاعات، گفت: در حال حاضر، 15 درصد اینترنت ایران از طریق ارمنستان تامین می‌شود و شرکت ارمنستانی طرف همکاری با ایران به دنبال افزایش بازار خود در ایران است.

    سفیر ارمنستان در تهران همچنین خبر داد که بزرگترین اپراتور تلفن همراه این کشور برای انجام مذاکرات و سرمایه‌گذاری، نیمه سال جاری به ایران می‌آید.

    وی در عین حال به علاقمندی ارمنستان به سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور ایران اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران ارمنی خارج از این کشور آمادگی حضور در بازار ایران و همکاری با بنگاه های اقتصادی این کشور دارند و در این زمینه سفارت ارمنستان در تهران به دنبال آن است طی همکاری با اتاق تهران، بسته‌های سرمایه‌گذاری در ایران را تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران ارمنی قرار دهد.

    رییس اتاق تهران نیز در این نشست با اشاره به روابط خوب سیاسی میان دو کشور، گفت: دو کشور از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی مناسبی برخوردار هستند که در صورت شناسایی راه‌های همکاری، می‌توان مناسبات اقتصادی را نیز بسط و توسعه داد.

    مسعود خوانساری به حضور ارمنستان در اتحادیه اوراسیا اشاره کرد و افزود: همکاری‌های اقتصادی دو کشور را باید به گونه‌ای پیش برد که حضور مشترک در بازار سوم مورد توجه هر دو طرف قرار گیرد.

    رییس اتاق تهران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور به مکانیزم‌ها و سیاستگذاری‌های هدفمند از جمله تقویت اتاق مشترک بازرگانی نیاز دارد، افزود: برگزاری نمایشگاه های مشترک و نیز اعزام و پذیرش هیات های تجاری میان دو طرف را باید توسعه داد.

    برچسب ها