عصر خودرو

عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک پارسیان تاکید کرد:

لزوم یکپارچه شدن نظام مالی ایران

عصر بازار- عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک پارسیان معتقد است: به دلیل یکپارچه نبودن نظام مالی ( بازار پول و بازار سرمایه)، کاهش سودها در این دو بازار هم زمان رخ نمی‌دهد و این عامل موجب می‌شود، تقدم و تاخر بین کاهش سودها به وجود آید و عده‌ای پول‌شان را بین این دو بازار جا به جا کنند.

لزوم یکپارچه شدن نظام مالی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  ابراهیم عنایت با اشاره به نزدیک شدن به روزهای آخر فصل مجامع، افزود: با برگزاری مجامع، شرکت‌ها صورت‌های مالی خود را شفاف سازی کردند . این در حالی است که سال 94 بدترین سال برای اقتصادی ایران بود و برخی از شرکت‌ها نتوانستند سودهای پیش بینی شده خود را محقق کنند. اما از نظر شفاف سازی،  برگزاری مجامع، بسیار تاثیرگذار بود. همچنین سهام داران برای سال آتی امیدواری زیادی دارند، تا با افزایش تولید و بهبود وضعیت شرکت‌ها سود بیشتری کسب کنند.
    وی ادامه داد: در حال حاضر نماد برخی از شرکت‌ها مانند بانک ها، بسته شده است و حجم معاملات روی دیگر سهم‌ها است و این عامل نیز به علاوه ایجاد شفافیت به رشد اخیر بازار کمک کرده است. خوشبختانه اکنون مسئله خاصی چه در سطح بین‌الملل و چه در داخل کشور وجود ندارد که سبب توقف روند مثبت بازار شود.
    عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک پارسیان بیان کرد: کاهش سود سپرده‌های بانکی نیز از دیگر عوامل رشد بازار در روزهای اخیر است که اثر مثبتی آن از حالا به بعد بیشتر نمود پیدا می‌کند. این امر سبب می‌شود جریان نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه وارد شود.
    عنایت همچنین به تاثیر کاهش سود سپرده‌های بانکی بر بازار بدهی اشاره کرد و گفت: تاثیر کاهش سپرده‌های بانکی بر بازار بدهی بیشتر است. به نحوی که با کاهش سود سپرده‌ها، حجم معاملات بازار بدهی بیشتر می‌شود.  به این دلیل که سود اوراق بدهی معمولا بیشتر از سپرده‌ها است. این امر نیز به دلیل سیاست‌گذاری دولت به منظور تسهیل فروش اوراق بدهی است.  
    وی به کاهش سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اشاره کرد و افزود: سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کاهش یافته و باید این صندوق‌ها با این شرایط هماهنگ شوند. به این ترتیب ابتدا سود سپرده‌های بانکی و پس از آن سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاهش یافت. البته در این میان به دلیل یکپارچه نبودن نظام مالی ( بازار پول و بازار سرمایه)، کاهش سودها هم زمان رخ نمی‌دهد و این عامل موجب می‌شود، تقدم و تاخر بین کاهش سودها به وجود آید و عده‌ای پول‌شان را بین این دو بازار جا به جا کنند.
    عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک پارسیان تاکید کرد: اگر بازار مالی ایران نیز مانند بازارهای مالی کشورهای پیشرفته شود، اوراق قرضه و مشارکت دارای ارزش ذاتی می‌شود. به نحوی که با کاهش سود در بازار، این اوراق سودهای اولیه خود را حفظ می‌کنند. این در حالی است که برعکس این نیز با بالا رفتن سود، انجام می‌شود.

    برچسب ها