عصر خودرو

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی خبرداد;

مذاکره با چینی‌ها برای توسعه فاز دوم میدان آزادگان شمالی

عصر بازار- مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی از مذاکره صورت گرفته با شرکت سی ان پی سی چین به منظور توسعه فاز دوم این میدان در قالب قرار داد بیع متقابل خبر داد.

مذاکره با چینی‌ها برای توسعه فاز دوم میدان آزادگان شمالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، کرامت بهبهانی مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق اهداف توسعه فاز نخست میدان مشترک نفتی آزادگان شمالی گفت: هم اکنون به طور متوسط روزانه 73 هزار بشکه نفت و 39 میلیون فوت مکعب گاز از این میدان برداشت می‌شود.

    این مقام مسوؤل با تاکید برمذاکرات صورت گرفته با شرکت سی ان پی سی چین به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه گفت: قرار است فاز دوم توسعه این میدان را نیز این شرکت چینی انجام دهد که هم اکنون منتظریم طرف چینی پیشنهاد اولیه طرح توسعه این میدان را ارائه کند که در صورت توافق طرفین فاز دوم هم با استفاده از مدل بیع متقابل توسعه پیدا خواهد کرد.

    بهبهانی تصریح کرد: در صورتی که پیشنهاد مطرح شده از سوی این شرکت چینی در تضاد با منافع ملی ما باشد، توسعه فاز دوم این میدان در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) محقق می شود.

    مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی ضمن اظهار رضایت از عملکرد طرف چینی در اجرای فاز نخست طرح توسعه این میدان مشترک، گفت: تاخیرهای موجود در اجرای این طرح مربوط به اخذ مجوزهای زیست محیطی و منطقه ای بوده است.

    وی با بیان این که در حفاری چاه‌های تولیدی در این منطقه تلاش شده است کمترین میزان آسیب به محیط زیست وارد شود، گفت: بر اساس اهداف توسعه فاز نخست باید 85 حلقه چاه در این میدان حفاری شود.

    بهبهانی تعهد تولید فاز نخست میدان نفتی آزادگان شمالی را 75 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: این در حالی است که توان تولید بیشتر از این میزان یعنی حدود 82 هزار و 500 بشکه وجود دارد.

    وی با اشاره به نیروگاه اختصاصی میدان آزادگان شمالی گفت: وجود این نیروگاه سبب شده است تولید نفت از این میدان هیچ زمان متوقف نشود و توقف در تولید تنها در زمان انجام تعمیرات اساسی دوره ای که هر 4 سال یک بار است، رخ می‌دهد.

    مجری طرح آزادگان شمالی با اشاره به اتاق کنترل این مجموعه خاطرنشان کرد: در این اتاق تمام چاه ها به طور دقیق کنترل می شوند و هر زمان که لازم باشد، اطلاعات مربوط به چاه ها مورد بازبینی قرار می گیرد.

    برچسب ها