عصر خودرو

مسوول صنعت نفت:

سکوی میدان نفتی فروزان به جای کره در داخل کشور ساخته می شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: ابتدا قرار بود سکوی میدان فروزان در کشور کره جنوبی ساخته شود، اما پس از بروز مشکلات و با توجه به توانایی شرکت های داخلی، تصمیم گرفته شد ادامه ساخت آن به داخل کشور منتقل شود.

سکوی میدان نفتی فروزان به جای کره در داخل کشور ساخته می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، میدان نفتی فروزان با کشور عربستان مشترک است و در جزیره خارگ در استان بوشهر قرار دارد.
    ابوالقاسم رحمانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از سکوی فاز 21 پارس جنوبی، افزود: این سکو هم اکنون به محل ساخت خود در خرمشهر منتقل شده و تا یک ماه آینده عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.
    این مسوول صنعت نفت به تاخیر در نصب سکوی فاز 21 جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی وقوع شرایط آب و هوایی ناپایدار، سبب تاخیر درعملیات نصب شده است.
    مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: عملیات ساخت سکو بسیار پیچیده و حساس است و بر این اساس، پیش از آغاز عملیات، از موسسه های معتبر هواشناسی دنیا گزارش هایی را دریافت می کنیم و در صورت مساعد بودن شرایط، این عملیات را اجرا می کنیم.
    وی به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: متخصصان کشورمان توانایی اجرای همه مراحل پروژه های فراساحل شامل طراحی، ساخت، نصب، پیش راه اندازی و راه اندازی را دارا هستند.
    رحمانی با بیان اینکه 70 درصد سکوی فاز 21 ساخت داخل است، افزود: با راه اندازی این سکو میزان تولید گاز کشور یک میلیارد فوت مکعب (معادل 28 میلیون مترمکعب) افزایش می یابد.
    وی ادامه داد: پالایشگاه های خشکی و همه تاسیسات جانبی آماده دریافت گاز این سکو هستند به گونه ای که خط لوله 32 اینچی به طول 106 کیلومتر نیز احداث شده است.
    مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی اضافه کرد: حدود 110 روز پس از نصب سکو، انتقال گاز از بخش دریا به پالایشگاه خشکی در این فاز آغاز می شود.
    قرار بود سکوی 21 دیشب ( شنبه شب) در محل خود نصب شود اما به دلیل مواج شدن خلیج فارس عملیات نصب به تاخیر افتاد.
    تولید گاز کشور با نصب سکوی فاز 21 پارس جنوبی یک میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد. این سکو بدون کمک خارجی، با اتکا به توانمندی داخلی نصب می شود.
    با اولویت بندی توسعه فازهای پارس جنوبی و تمرکز بر توسعه فازهایی که پیشرفت بیشتری دارند، روند راه اندازی فازهای این میدان بزرگ گازی شتاب گرفته است و به تبع آن، تولید گاز کشور نیز افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها