عصر خودرو

نگاهی به معاملات طلایی تالار نقره ای؛

رونمایی از ۳عامل مثبت در بازار سکه

عصر بازار- اولین روز کاری بازار سکه نقدی و آتی بورس کالای ایران در ماه میانی تابستان با ۳ اتفاق از جمله ماندگاری دلار در کانال ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، افزایش بهای اونس طی روز جمعه و حجم مناسب تقاضا همراه بود.

رونمایی از ۳عامل مثبت در بازار سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، براساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته بهای سکه در هر پنج سررسید بازار آتی، روند مثبتی را به ثبت رساند، به طوری که سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 95 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/16 درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل آبان ماه نیز با رشد0/2درصدی به قیمت یک میلیون و107 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل دی با قیمت یک میلیون و 117 هزار تومان معامله شد و با افزایش 0/13 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل اسفند نیز با 0/04 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 130هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و 149 هزار تومان معامله شد اما تغییری را تجربه نکرد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 5هزار و 477 قرارداد و ارزش آن به بیش از 626 میلیارد ریال رسید.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی روز گذشته همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی با رشد جزئی هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 87 هزار تومان رسید. افزایش جزئی سکه موجب شد که روند کم‌نوسان آن که از هفته گذشته آغاز شده بود، در اولین روز مردادماه نیز ادامه پیدا کند. احتیاط معامله‌گران سکه در خرید یکی از عواملی بود که به کاهش نوسانات کمک کرد.

    برچسب ها