عصر خودرو

۷ ایرلاین در صف مجوز;

ضرورت تجدیدنظردرمیزان کفایت سرمایه شرکت های هوایی

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی می گوید، شرکت های هوایی توانایی افزایش سرمایه خود را به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ندارند و باید در میزان کفایت سرمایه شرکت های هوایی تجدید نظر شود.

ضرورت تجدیدنظردرمیزان کفایت سرمایه شرکت های هوایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مقصود اسعدی سامانی روز یکشنبه افزود: در طرح کفایت سرمایه شرکت های هواپیمایی ایرانی مقرر شده است هر یک از این شرکت هایی هوایی حداقل 5 فروند هواپیمای ملکی و 3 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه داشته باشند.
    وی با بیان این که با سرمایه کمتر می توان شرکت های هوایی کوچکتری راه اندازی کرد تا فرودگاه های کوچک در کشور فعال شوند، گفت: محدویت های کفایت سرمایه مانع فعالیت شرکت های کوچک در بازار صنعت هوانوردی می شود و باید در خصوص میزان کفایت سرمایه شرکت های هوایی تجدید نظر شود.
    دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهارداشت: هم اکنون 10 درصد پروازهای هوایی در 40 فرودگاه انجام می شود و برای فعال شدن این فرودگاه ها باید هواپیماهای کوچک خریداری شود.
    وی با بیان اینکه باید فرصت بیشتری برای شرکت های هواپیمایی در نظر گرفته شود، گفت: شرکت های هواپیمایی به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرده اند حداقل 2سال به این شرکت فرصت داده شود تا بتوانند سرمایه خود را افزایش دهند.
    اسعدی سامانی یادآورشد: تعیین این میزان کفایت سرمایه برای شرکت هوایی بسیار زیاد است و برای فعال شدن این 40 فرودگاه در کشور، شرکت هایی هوایی می توانند با سرمایه گذاری کمتری با استفاده از هواپیماهای کوچک این فرودگاه ها را فعال کنند.
    وی با اشاره به تعداد تقاضا برای راه اندازی شرکت های هوایی جدید در کشور تصریح کرد: هم اکنون 7 شرکت درخواست های خود را برای راه اندازی شرکت های هوایی ارایه کرده اند که در صورت کسب شرایط مورد نیاز می توانند مجوز بهره برداری خود را دریافت کنند.
    سازمان هواپیمایی کشوری اوایل بهمن ماه سال گذشته طرح کفایت سرمایه مالی شرکت های هوایی را ابلاغ کرد تا تمام شرکت های هوایی فعال و تازه تاسیس برای فعالیت هوایی جابجایی بار و مسافر به صورت چارتری و برنامه ای حداقل باید 3 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه داشته باشند.
    سازمان هواپیمای کشوری در این مصوبه به تمام شرکت های هوایی 6 ماه فرصت داد تا در مرداد ماه سال 1395 سرمایه خود را حداقل به 3 هزار و 500 میلیار ریال افزایش دهند.

    برچسب ها