عصر خودرو

وزیر نفت هند مطرح کرد:

تصمیم ادغام شرکت تحت تملک ایران با شرکت نفت هند

عصر بازار- وزیر نفت و منابع طبیعی هند اعلام کرد که شرکت نفتی چنای پترولیوم (CPCL) که بخشی از سهامش در اختیار ایران است باید با شرکت نفت هند که شرکت مادرش محسوب می شود ادغام شود.

تصمیم ادغام شرکت تحت تملک ایران با شرکت نفت هند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پایگاه خبری بیزینس استاندارد به نقل از  درمندرا پرادهان، درجمع کارکنان پالایشگاه شرکت چنای با اعلام این موضوع افزود: وقتی مرحله بعدی توسعه کارها به انجام برسد، این کار باید زیر چتر شرکت نفت هند انجام شود؛ من از ادغام این دو شرکت حمایت می کنم.

    وزیر نفت هند با این حال اعلام کرد که برخی چالشها، از جمله مساله سهامداری شرکت ملی نفت ایران، در این میان مطرح است. وی افزود که در جریان سفر خود به ایران و امریکا، این موضوع را با مقام های مرتبط به بحث گذاشته و پس از لغو تحریم های نفتی ایران، سناریو درحال تغییر کردن است.

    شرکت ملی نفت ایران حدود ١٤ درصد از سهام شرکت نفت چنای را در اختیار دارد و به دلیل تحریم ها، فرایند تامین اعتبار برنامه های توسعه ای قفل شده بود و به همین دلیل دولت هند به دنبال خرید سهام و ادغام آن با شرکت نفت هند بود.

    وزیر نفت هند در ادامه تصریح کرد که دولت این کشور به دنبال توسعه این پالایشگاه به سطوح بالاتر است و نشانه های مثبتی از این اتفاق درحال نمایان شدن است.

    براساس تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی، هند تا سال 2040 به 600 میلیون تن فراورده نفتی برای بازار داخلی خود نیاز دارد. باوجودی که منابع جایگزین انرژی در حال بازکردن جای خود هستند، این تقاضا همچنان روبه رشد خواهد بود.

    درحال حاضر ظرفیت پالایشی هند معادل 230 میلیون تن است و میزان تقاضای کنونی حدود 200میلیون تن است. هند درصورت توجه به توصیه های آژانس بین المللی انرژی، باید ظرف ٢٥ سال آینده بالغ بر 300 میلیون تن ظرفیت پالایشی جدید ایجاد کند.

    برچسب ها