عصر خودرو

سرپرست فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی:

نصب سکوی ۲۱ پس از مساعد شدن شرایط آب و هوا

عصر بازار- سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی با بیان اینکه نصب سکوی ۲۱ به دلیل شرایط اب و هوایی نامساعد به تاخیر افتاده است، گفت: در صورت فراهم شدن شرایط آب و هوایی، این سکو تا عصر امروز (یکشنبه) و در غیر این صورت در پایان هفته جاری نصب خواهد شد.

نصب سکوی ۲۱ پس از مساعد شدن شرایط آب و هوا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علیرضا عبادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی افزود: حفر 11 حلقه چاه این سکو به اتمام رسیده و آماده تولید است.
    وی با تشریح وضعیت سکوی 21 اضافه کرد: پس از نصب سکوی 21 عملیات اتصال قطعات، پیش راه اندازی و راه اندازی انجام می شود.
    عبادی با بیان این که گاز این سکو تا آذر ماه امسال به پالایشگاه خشکی ارسال می شود، گفت: لوله گذاری 32 اینچ فازهای 20 و 21 به طور کامل انجام شده و عملیات تکمیلی نیز صورت گرفته است.
    سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با بیان اینکه سکوی 20 نیز تا نیمه شهریور ماه تکمیل و آماده نصب می شود، ادامه داد: سکوی 20 نیز براساس برنامه پیشرفت 90 درصدی دارد.
    عبادی با بیان این که دو ردیف شیرین سازی پالایشگاه خشکی به پایان رسیده و ردیف اول آماده دریافت گاز است، گفت: ردیف دوم پالایشگاه نیز در پایان مرداد ماه وارد مدار می شود.
    قرار بود سکوی 21 دیشب ( شنبه شب) در محل خود نصب شود اما به دلیل مواج شدن خلیج فارس عملیات نصب به تاخیر افتاد.
    تولید گاز کشور با نصب سکوی فاز 21 پارس جنوبی یک میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد. این سکو بدون کمک خارجی، با اتکا به توانمندی داخلی نصب می شود.
    با اولویت بندی توسعه فازهای پارس جنوبی و تمرکز بر توسعه فازهایی که پیشرفت بیشتری دارند، روند راه اندازی فازهای این میدان بزرگ گازی شتاب گرفته است و به تبع آن، تولید گاز کشور نیز افزایش خواهد یافت.
     

    برچسب ها