عصر خودرو

بانک مرکزی اعلام کرد؛

افزایش نقدینگی به ۱۰۳۸ تریلیون تومان

عصر بازار- بانک مرکزی رشد نقدینگی در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۲۹.۷ درصد و رقم آن را هزار و ۳۸ تریلیون و ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

افزایش نقدینگی به ۱۰۳۸ تریلیون تومان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بانک مرکزی اعلام کرد: حجم کل نقدینگی در پایان اردیبهشت‌ماه امسال با 2.1 درصد افزایش نسبت به پایان سال گذشته و رشد 29.7 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل به یک‌هزار و 38 تریلیون و 520 میلیارد تومان رسیده است.

    بر پایه این گزارش، رشد شبه‌ پول در 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه امسال 32.2 درصد و در 2 ماهه اول امسال میزان رشد 3.4 درصد بود. همچنین حجم شبه‌ پول در پایان اردیبهشت ماه 910 هزار و 930 میلیارد تومان اعلام شده است.

    حجم پول نیز در دو ماهه امسال 6.7 درصد کاهش یافته اما در 12 ماه منتهی به اردیبهشت 14.8 درصد رشد نشان می‌دهد. در عین حال، حجم کل پول در تاریخ مورد گزارش 127 هزار و 590 میلیارد تومان اعلام شده است.

    گزارش بانک مرکزی نشان می دهد حجم اسکناس و مسکوک در اردیبهشت ماه 31 هزار و 830 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به اسفند سال گذشته 14.4 درصد کاهش و نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل 14.8 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها