عصر خودرو

صنایع پایین دستی در حرکتی اعتراضی و در مقابل ساختمان وزارت صنعت خواستار شدند؛

افزایش عرضه در بورس کالا و پالایش سامانه بهین یاب

عصر بازار- بعدازظهر روز چهارشنبه بیش از یکصد نفر از مدیران و فعالان کارخانه های وابسته به تعاونی پی وی سی ایران با در دست داشتن پلاکارهای اعتراضی به آنچه که عدم توزیع مواد اولیه توسط مجتمع های پتروشیمی بالادستی در بورس کالا عنوان شده، در مقابل وزارت صنعت، معدن تجارت حضور پیدا کردند، این در شرایطی است که در پی این اعتراض تولید کنندگان صنایع پایین دستی تقاضای افزایش عرضه در بورس کالا و بازبینی کدهای فعال در سایت بهین را خواستار شدند.

افزایش عرضه در بورس کالا و پالایش سامانه بهین یاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، معاون اجرایی اتحادیه سراسری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در رابطه با بازبینی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سامانه بهین‌یاب گفت: اعتراضات اخیر قابل حل است، چرا که اگر بازبینی و پالایش سامانه بهین‌یاب فعال شود می‌تواند بسیاری از مشکلات واحدهای پایین‌دستی را برطرف کند. بر همین اساس وزارت صنایع باید نسبت به شناسایی واحدهای تولیدی واجد شرایط اقدامات لازم را انجام دهد، در این بین اگر توانایی و زمان این کار را ندارد، اتحادیه صنایع پایین دستی حاضر است در این زمینه پیش قدم شده و بازیابی سایت بهین یاب را در دست بگیرد.
    حسین در افزود: از گذشته که سایت بهین یاب راه اندازی شد و اسامی خیلی از واحدهای تولیدی که در ابتدا در این سایت ثبت نام کرده بودند، اما اکنون تولیداتشان کاهش یافته یا متوقف شده هنوز در سایت موجود است، این در شرایطی است که در حال حاضر شرایط تغییر یافته و واحدها باید حتما از سابقه تولید برخوردار باشند؛ بر همین اساس بازبینی مجدد لازم و ضروری است.
    به گفته وی با وجود این که طبق مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها تنظیم بازار، وظیفه اصلی وزارت صنعت نظارت بر بخش عرضه و تقاضاست اما این ضعف نظارتی باعث شده تا مشکلات مختلفی برای بازار پتروشیمی ایجاد شود، بنابراین برای رفع هر چه سریعتر این دردسرها انجمن ما حاضر است این وظیفه را بر عهده بگیرد و سامانه بهین‌یاب مشروط بر اینکه بازبینی‌ها بر اساس نظارت انجمن‌های مرتبط فعال شود می‌تواند بسیاری از مشکلات واحدهای پایین‌دستی را برطرف کند.
    در تاکید کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که بورس کالا وظایف زیاد و مهمی بر عهده دارد و به تنهایی نمی‌تواند از عهده همه کارکردها و همچنین وظایف نظارتی در زمینه نظارت بر بازار برآید از این رو به حمایت سایر نهادها در این زمینه لازم است.
    معاون اجرایی اتحادیه سراسری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به نظارت بر عرضه محصولات پتروشیمی در بازار اشاره و تصریح کرد: کاهش نظارت‌ها در این زمینه باعث شده تا در اوج رقابت معاملات پتروشیمی کالاها در خارج از بورس فروخته شود، این در شرایطی است که بورس کالا برای شفافیت قیمت منصفانه کالا و کشف قیمت‌ باید باشد و تمامی تولید کنندگان نیز باید محصولاتشان را در این بازار شفاف عرضه کنند.
    وی در پایان افزود: وزارت صنعت همواره به دنبال دغدغه های خود برای تعادل نظام عرضه و تقاضا در بازار محصولات پتروشیمی است، اما این در شرایطی است که تمام امکانات برای انجام معاملات شفاف در بورس کالا فراهم است و تنها مشکل برنامه‌ریزی‌هایی بوده که از طریق سایت بهین یاب منجر به ورود دلالان شده که با افزایش عرضه و پالایش سایت دیگر شاهد اینگونه مشکلات نخواهیم بود.

    برچسب ها