عصر خودرو

رییس سازمان امور مالیاتی:

مشارکت مودیان چشمگیر بود

عصر بازار- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پیامی مشارکت مودیان در ارایه اظهارنامه مالیاتی را «چشمگیر» خواند.

مشارکت مودیان چشمگیر بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیدکامل تقوی‏ نژاد در این پیام اعلام کرد: در سالی که به نام « اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است، اراده ملی و عزم همگانی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که اتکا به درآمدها و منابع درون زا و تامین هزینه های کشور از محل درآمدهای پایدار مالیاتی از مولفه های اساسی آن به شمار می رود، تنها راهکار موجود برای برون رفت از وضعیت ناپایدار اقتصادی است.
    وی تاکید کرد «همه ارکان نظام اکنون به این اجماع رسیده اند که ارتقای کارایی و اثربخشی نظام مالیاتی، سکوی پرتاب اقتصاد کشور به سوی توسعه پایدار اقتصادی است».
    تقوی نژاد افزود: از یک سو، نظام مالیاتی با اصناف کشور توافقی منحصر به فرد داشت و رویکرد متفاوتی از تعامل با مردم و اعتماد به مودیان رقم خورد و از سوی دیگر، شاهد مشارکتی چشمگیر از سوی مودیان بودیم که پاسخی شایسته به اعتماد نظام مالیاتی بود.
    وی ادامه داد: بی تردید این همدلی و همزبانی حاصل ارتقای فرهنگ و نگاه مثبت ارکان مختلف جامعه بویژه عموم شهروندان به مقوله مالیات بوده و از همین رو، نقش مالیات و کارکردهای آن در توسعه زیرساخت ها، عمران و آبادانی کشور و همچنین توسعه خدمات و رفاه اجتماعی، آموزشی و بهداشتی، دیگر موضوعی ناآشنا و ناملموس قلمداد نمی شود.
    سی و یکم تیرماه آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال 1394 بود.
    تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر جریمه 40 درصدی به دنبال دارد.
    از آنجا که سی و یکم تیرماه امسال با پنجشنبه مصادف شد و تعطیلی برخی اداره های مالیاتی استان ها در این روز، رییس کل سازمان امورمالیاتی بیست و هشتم تیرماه گفت: این اداره ها جمعه و شنبه (یکم و دوم مردادماه) تا ساعت 21 آماده دریافت اظهارنامه و پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی خواهند بود.
    سازمان امور مالیاتی کشور نیز جمعه اعلام کرد مودیان شهر تهران و استان های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر فرصت دارند جمعه و شنبه (یکم و دوم مردادماه) با مراجعه به تارنمای سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی WWW.TAX.GOV.IR نسبت به ارسال اظهارنامه الکترونیکی و پرداخت مالیات اقدام کنند.
    سی ام تیرماه نیز اعلام شد شعبه های منتخب بانک ملی ایران در شهر تهران و استان های اصفهان، بوشهر ،ایلام، خوزستان و هرمزگان جمعه (اول مردادماه) تا ساعت 16 و شنبه (دوم مردادماه) تا ساعت 21 مدارک مودیان را دریافت می کنند.

    برچسب ها