عصر خودرو

مکاتبه شرکت نفت با تاجیکستان و چین برای وصول بدهی زنجانی

عصر بازار- مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران گفت: مجموعه صنعت نفت همچنان پیگیر وصول مطالبات خود از بابک زنجانی است و به این منظور با بانکهایی از چین و تاجیکستان در مکاتبه‌ایم.

مکاتبه شرکت نفت با تاجیکستان و چین برای وصول بدهی زنجانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی اکبر ماهرخ زاد با بیان این مطلب افزود: با وجود تحقق پیدا نکردن وعده‌های مکرر بدهکار بزرگ نفتی طی دو سال و نیم گذشته و باوجود پیگیریهای فراوان، همچنان ناامید نشده ایم و از هیچ تلاشی برای وصول طلب شرکت ملی نفت ایران دریغ نمی کنیم.

    وی با بیان این که متهم، پیشنهاد پرداخت بدهی خود را از طریق بانکی در چین و به واسطه بانکهایی در تاجیکستان ارائه داده است، تصریح کرد: کارشناسان و نمایندگانی از صنعت نفت، پیگیر این موضوع هستند. 

    ماهرخ زاد گفت: همچنین به این منظور، پیش نویس تفاهمنامه ای را با بانکهای تاجیکی در دست تنظیم داریم.

    وی با اشاره به پایان ارزیابی اموال متهم، خاطرنشان کرد: اموال این فرد ارزیابی و حدود ١٧ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. 

    بر پایه این گزارش، بابک زنجانی به همراه دو متهم دیگر پرونده نفتی، اواخر پارسال با حکم دادگاه بدوی، مفسد فی الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شدند. این در حالی است که همچنان کش و قوسها برای وصول بدهی این بدهکار بزرگ نفتی ادامه دارد و شرکت ملی نفت ایران، پس از قریب ٢ سال پیگیری، همچنان برای وصول مطالبات خود که حدود سه میلیارد یورو است تلاش می کند.

    برچسب ها