عصر خودرو

طی هفته گذشته در بورس کالا رقم خورد؛

انعقاد ۵۳ هزار قرارداد سکه برای تحویل اردیبهشت ۹۶

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته اخیر در بورس کالای ایران به ۷۲ هزار و ۵۴۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از هشت هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال رسید.

انعقاد ۵۳ هزار قرارداد سکه برای تحویل اردیبهشت ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 53 هزار و 169 قرارداد به معاملات تحویل اردیبهشت ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از شش هزار 130 میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید اسفند ماه با 16 هزار و 272 قرارداد و ارزش بیش از یک هزار و 846 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل شهریور ماه سال جاری نیز با حجم یک هزار و 408 قرارداد و به ارزش بیش 154 میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

    قرارداد تحویل دی ماه نیز با یک هزار و 345 قرارداد و ارزش بیش از 150 میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین قرارد آبان ماه با 354 قرارداد به ارزش بیش از 39 میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفتند.

    نکته قابل توجه در معاملات هفته اخیر بازار آتی سکه این بود که سررسید شهریور حجم بیشتری را نسبت به سررسید آبان تجربه کرد.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می‌دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با رشد قیمت همراه شد؛ به طوری که سکه تحویل شهریور با قیمت یک میلیون و 94 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0.28  درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 104 هزار تومان معامله شد و رشد 0.11 درصدی را در این روز تجربه کرد. از طرفی سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و 116 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش 0.26 درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اسفند ماه بدون هیچ تغییری با قیمت یک میلیون و 129 هزار تومان معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 149 هزار تومان، افزایش 0.01 درصدی را تجربه کرد.

     

    نوسان هفتگی سکه نقدی

    سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته نوسان زیادی را تجربه کرد، با وجود این که بهای سکه از ابتدای هفته روند رو به پایینی داشت، اما از اواخر هفته تغییر مسیر داد و مثبت شد. بهای سکه از بعدازظهر روز چهارشنبه بار دیگر در مدار مثبت قرار گرفت. در پنجمین روز هفته، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 87 هزار تومان به پایان رساند. با این حال، طی هفته اخیر فلز گرانبهای داخلی تمایل بیشتری به کاهش قیمت نشان نداد و نهایتا همسو با جهت حرکت اونس در بازارهای جهانی مسیر افزایشی را انتخاب کرد.

    برچسب ها