عصر خودرو

هشدار درباره کمبود عرضه نفت

عصر بازار- شرکت خدمات حفاری شلمبرژه هشدار داد در صورت ادامه روند کنونی افزایش تقاضا، جهان با کمبود نفت خام رو به رو خواهد شد.

هشدار درباره کمبود عرضه نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، شرکت شلمبرژه که بزرگترین شرکت خدمات حفاری نفت و گاز جهان است، اعلام کرد با توجه به کاهش شدید سرمایه گذاری در اکتشاف و تولید، در صورت استمرار روند کنونی رشد تقاضا، جهان به زودی با کمبود چشمگیر در عرضه نفت روبرو خواهد شد.

    از زمان آغاز روند کاهش قیمت نفت از ماه ژوئن سال 2014 میلادی، سرمایه گذاری شرکتهای انرژی در زمینه اکتشاف و تولید نفت و گاز نصف شده و تمرکز آنها به افزایش تولید از میدانهای پرسودتر معطوف شده است.

    پال کیبزگارد، مدیر عامل شلمبرژه، گفت: با کاهش امکان بهره برداری از میدانهای پرسود، به تدریج شاهد شتابگیری روند کاهش تولید نفت در جهان خواهیم بود.

    هفته گذشته، گزارش شلمبرژه از سوددهی این شرکت در سه ماه دوم 2016 بهتر از برآورد کارشناسان بود.

    گیبزگارد گفت: با افزایش هزینه بخش خدمات حفاری، بخشی عمده از بودجه اکتشاف و تولید شرکتهای نفتی در این زمینه مصرف خواهد شد و این مسئله، روند کاهش عرضه نفت جهان را تشدید می کند.

    برخی تولیدکنندگان نفت اعلام کرده اند در واکنش به افت قیمت این کالا، توانسته اند هزینه های تولید را کاهش دهند، اما به گفته کیبزگارد، این کاهش هزینه ها نشانه بهبود دائمی عملکرد صنعت نفت نیست.

    وی تأکید کرد که در فناوری، بهره وری کیفی و هماهنگی در الگوی تجاری صنعت نفت، هیچ تحول عمده ای محقق نشده است.

    برچسب ها